Kristinas förkylningsdrink

Fick ett tips ifrån min lärare Kristina om en häxblandning mot förkylning idag.

Eftersom jag varit snuvig idag så tog jag till mig hennes råd. Väl hemma rörde jag ut en stor tesked honung i en mugg med varmt vatten, sen pressade jag i en halv citron. Det här smakade faktiskt väldigt gott, sött och surt gifter sig i stort sett alltid bra tillsammans. Det smakade däremot inte speciellt gott efter den sista ingrediensen kommit i, nämligen en par vitlöksklyftor...


Jag är inte kräsmagad och bruka klara av alla möjliga konstiga smaker och konsistenser. Men det här var verkligen inte gott eller lätt att svälja. Mitt tips till er som vill prova, drick upp så pass mycket av citron/honungsvattnet att det är max en halv kopp kvar när ni pressar i vitlöken, det gör pinan kortare... ;)



Kommentarer
Postat av: Chrisse

Funkade det?

2014-12-17 @ 07:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0