Bönchips

Sånna här produkter fullkomligt ÄLSKAR jag!!

Att det är fullt möjligt att knapra i sig en påse chips utan att få dåligt samvete på fredagsmyset betyder massor för mig. Jag vill vara hälsosam och äta näringstäta livsmedel som gör att min kropp mår bra. Samtidigt utsätts jag dagligen av reklam för produkter som är onyttiga och tyvärr väldigt goda. Jag älskar fredagsmys, eller lördagsmys eller onsdagsmys med för den delen. Att gosa ner sig i soffan framför en bra film med något gott att äta är riktigt avslappnande och skönt. Men sen kommer det där dåliga samvetet och den tunga degklumpen i magen som sedan sprider sig ut i kroppen och gör mig trött och seg. NEJ TACK TILL DET!

När min mamma var i Stockholm hittade hon dessa bönchips. Eftersom min mamma också gillar att tillföra sin kropp bra råvaror så köpte hon hem några påsar. Snäll som hon är så skänkte hon även två påsar till mig, tack mammi!


Dessa chips är gjorda på ekologiska bruna bönor (70%), raps- och solrosolja, rismjöl, psylliumfröskal, havssalt och kryddor. Det genomsnittliga näringsvärdet på dessa per påse är 200 kcal, 6,5 g protein, 20,5 g kolhydrater och 11 g fett. 

Dessa finns såklart inte att köpa i lilla Ljusdal men man kan beställa dem från deras hemsida och där kostar 5 påsar 100 kr och det är fraktfritt om man beställer minst 10 stycken. Jag kommer definitivt att göra det, chipsen är riktigt goda! 

Kommentarer
Postat av: Nette

Det måste jag testa! Jag älskar chips och dipp men får alltid dåligt samvete och känner mig som jag gått upp minst 5kg efter att jag ätit det:-( Ska genast kolla in sidan och göra en beställning. Tack för tipset:-)

Svar: Så lite så! =)
Madde

2013-04-24 @ 14:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0