Vatten

Glömde att skriva vad jag dricker i min matguide...

Visst dricker jag mjölk ibland men min primära vätskekälla är vatten från kranen, aka H2O eller diväteoxid.

En person behöver ungefär sex till sju glas (ca 2 liter) vatten om dagen, men det beror lite på hur aktiv man är, hur mycket man väger, luftfuktighet, temperatur och några andra faktorer. Vatten är absolut den bästa törstsläckaren enligt mig och det finns många fler positiva egenskaper med just vatten.



1. Hjälper dig att gå ner i vikt
2. Finare hy
3. Förebygger infektioner
4. Hjälper kroppen göra sig av med slaggprodukter
5. Ger ett friskare hjärta
6. Förebygger ledvärk och ledsjukdommar
7. Boostar energin
8. Förebygger förstoppning
9. Minskar risken för cancer
10. Ökar produktiviteten

PLUS att det innehåller inga tillsättsmedel, kalorier eller onödiga ämnen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0