BF 150511

Idag är den här, dagen då Bebben är beräknad att komma ut.

I 40 hela veckor har vi räknat ner till just den här dagen. Det har gått förvånansvärt snabbt måste jag säga. Jag var inställd på och trodde att tiden skulle gå så segt så segt men det har den inte. Jag tycker inte det var längesedan vi i början av december sa till Signe att först ska Madde fylla år, sedan kommer tomten, sedan fyller du år, sedan ska pappa fylla år SEN kommer Bebben! Och nu är det maj, 11 maj 2015, Bebbens BF. 


Än har ingen Bebbe dykt ut och jag misstänker att den inte planerar att göra det heller. Vi får nog gott hålla oss några dagar till innan lillasyster eller lillebror kommer. Dagen till ära gjordes i alla fall ett sista besök hos min barnmorska. Snacka om rutinundersökning, 8 minuter var jag inne hos henne. Först vägning, koll av blodtryck, kolla om Bebben fortfarande var fixerad, mätning av magen och mätning av hjärtljud. Allt var bra, blodtryck 115/74, magen mätte 36 cm och hjärtljuden 144. 

Jag fick tid för "vecka 41 undersökning". Den görs i Hudiksvall och vi fick tid den 20 maj men jag hoppas att Bebben är ute tills dess så vi slipper. Det är ju hela 9 dagar dit och även om jag inte är superstressad över att Bebben verkar ha det alldeles för bra därinne så hoppas och tror jag ändå den ändrar sig och kommer ut ganska snart. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0