Vecka 41

Igår gick vi in i vecka 41 i graviditeten. 

Idag har jag gått 2 dagar över tiden, MEN barnet är inte överburet förrns vecka 43. Så Bebben har fortfarande tid på sig att komma ut innan det blir dags för igångsättning. På 1177s hemsida står det såhär:

"Många tycker att det är frustrerande att vänta på att barnet ska komma. Men det finns flera fördelar med att vara gravid länge. Kroppen hinner mogna, livmodertappen blir mjuk och hormonet relaxin hinner mjuka upp bäckenfogarna ytterligare. Det kan göra att förlossningen blir smidigare. Livmodermunnen blir mjuk och börjar öppna sig, och kroppen blir bättre förberedd på att föda barn. Att föda när kroppen sätter igång av sig själv är alltid bäst så länge det inte finns några komplikationer."

Det låter faktiskt inte helt fel med lite fördelar och som sagt, Bebben har fortfarande tid på sig. Jag har lite känningar, mensvärk, om dagarna som kommer och går. Men de gör inte speciellt ont utan är mer en molande känsla. Sammandragningar får jag lite titt som tätt och det är imponerande hur hård magen kan bli då. Ibland är det svårt att sitta så jag blir tvungen att lägga mig en stund tills de släppt.
Inatt vaknade jag 3 ggr av att det faktiskt gjorde ont och förhoppningar tändes, men imorse var det borta. Ingen Bebbe än inte!
 
Gårdagens magge!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0