Kaffe!

Vilken dag!! *Puh!* Eller dag å dag, det var den sista timmen på jobbet mellan 15 och 16 som allt hände idag! Ursäkta om jag är lite uppspelt med jag är typ hög på kaffe... =) Varför?! Förklaringen kommer här:

Ungefär en timme innan jag slutade så kommer det in en snubbe från JLL på macken där jag jobbar och han har med sig en kaffeautomat!! Äntligen, som vi har väntat! Den förra automaten vi fick tror jag att posten hade spelat footboll med för den var i lite för många delar.. =//
I ungefär en kvart sprang jag och Roger (min chef) runt som 2 yra höns och försökte hitta ett ställe som vi kunde ställa automaten på.. Vi hade redan innan bestämt vart vi skulle ha den men hyllan var för liten.. *attans* Så vi irrade runt och tänkte inte alls på det mest självklara stället som finns i butiken nämligen disken.. Det roliga var att när jag och Roger kom på det, så kom vi på det samtidigt! Vi bara kollade på varandra och sa "på disken"! *haha* Komiskt!

Kaffe

Så vi satte igång och drog sladdar och började installera kaffeautomaten! Efter ungefär en minut börjat det tjuta i datasystemet.. å jag är juh "it-chef" så jag kollade vad dte var som hände.. jag såg att dte var en knapp som blinkade overloaded stod det.. *aj då* Så dte vara bara att dra ur automaten igen och byta uttag.. Efter det så startade jag om systemet men då funkade typ inte nånting! Error överallt... Då startade jag om det igen.. Det hjälpte bara på några punkter.. Så då fick jag ringa till Preems it-support så de fick fixa det! =)
Ungefär samtidigt som jag fixade systemet så hade Roger och JLL-snubben fixat kaffeautomaten! Så då utnämnde Roger sig själv, mig och Lennart till "testpanel".. det vart några koppar kaffe! =) Å jag som inte är van att dricka så mycket kaffe! *haha* Så därför är jag typ hög på kaffe!! *haha* Så om ni är sugen på kaffe är dte bara att titta in på Preem!! =) 10 kr för en kopp kostar det!

Nu ska jag försöka lygna ner mig lite och kolla på film! =) "Crazy/Beautiful" ska jag kolla på! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0