Vilken rar tös!

Idag på praktikantträffen så julpysslade vi och bakade lussebullar! Det var skoj och GOTT! Har verkligen längtat efter lussebullar. Jag fick ett pepparkakshjärta av "Saras" tvillingar Hedda och Nora. Så söta jenter! Så nu har jag pyntat lite i mitt "kök". =)

image488

Jag, JarSara, Ellen, Sandra och My hade väldigt skoj på väg hem från praktikantträffen idag när det kom fram att Sara kallat "sina" barn för töser. Tös betyder hora på norska och Sara höll på att dö när hon fick reda på det. Hon hade till och med kallat dem för töser i skolan, hoppas verkligen att inte någon vuxen hört för jag tror faktiskt inte barnen förstår det... Haha! Ojojoj! Man kan verkligen göra bort sig här om man använder sig av fel ord. Vilken rar tös betyder vilken konstig hora här så det kan verkligen bli fel. Fick även reda på att kudde betyder något heeeeeeeeelt annat också. Vet inte om jag vågar skriva det här i min blogg..... Men fråga för guds skull aldrig en kille om du får låna hans kudde. Avstå från att säga att du behöver en kudde också, det kan bli väldigt pinsamt! Pute heter det på norska!
 
Här kommer en liten snabb ordlista på norska ord så ni slipper göra bort er helt när ni ska hälsa på mig! =)

rolig = lugn
tränger = behöver
manglar = saknar (saker)
savner = saknar (personer)
viskelär (stavning?) = suddgummi
morsom = rolig
rundstycke = bröd (typ baguette)
trikk = spårvagn
hale = svans
söppel =sopor
akkurat = precis
smokk = napp
Ole Brum = Nalle Puh

Kommentarer
Postat av: AKP

men disktrasa och dammsugare heter nog ändå fulast :P

2007-12-13 @ 08:01:16
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0