7 979 dagar!

7 979 dagar...
Så länge har jag levt!

(Intressesmurfarna hoppar)

image345

Just nu håller jag på att koka vatten för jag hade tänkt att diska.. Ja, ni hörde rätt.. Det är nån sorts parasiter i vattnet här så man får inte dricka det, man får inte ens diska i det! Jobbigt som bara den! Vill man ha the eller kaffe så får man inte använda vattenkokare eller kaffebryggare. I så fall måste man koka vattnet i en kastrull minst 3 minuter först. Så otroligt omstämdigt. För tillfället hart vi minst 2 tillbringare i köket med kokat vatten som används till kaffe, the, välling och diskning. En tillbringare står i badrummet till borstning av tänderna. Plus att vi har enorma mängder med köpvatten som vi dricker. Som sagt, jobbigt!!

Fick ett erbjudande om en fika nu i veckan utav en tjej som jobbar på en barnehage här i Oslo. Ska bli skoj! Det som är så bra här är att de svenskar som är här vill ha kompisar. Det finns inte alls lika mycket grupperingar och de flesta är så himla lätta att umgås med. Så skoj!
Nu har jag varit här en vecka och det känns som att nu börjar allt släppa. Jag har redan en fika inplanerad i veckan, jag kommer säkerligen att hitta på nått mer med Sara och om 2 helger är jag bjuden på fest.. Helt otroligt! Även Caroline som hjälpte mig att hitta till praktikantträffen i onsdags ville hitta på nått snart.
Så himla skönt!


Kommentarer
Postat av: AKP

Shit va jobbigt med vattnet!
Skoj att det går bra för dig och att du hittar kompisar å så :)

2007-10-21 @ 15:26:49
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0