Andra au pairer!

Idag var det meningen att jag skulle fika tillsammans med en tjej som heter Sara som också är praktikant här på Bygdöy. Tyvärr hade ett av "hennes" barn blivit sjukt så hon kunde inte. Synd! Det är verkligen skoj att det finns fler barnflickor i närheten. Jag fick konstaterat av Sara att hon och jag gick förbi varandra igår. Vi hade båda tänkt tanken men sekunden då man hade kunnat fråga gick förlorat.

Ikväll är det i alla fall praktikant-träff inne i Oslo. En tjej som heter Caroline har lovat att möta upp mig då det kan vara lite vanskligt att ta sig till svenska kyrkan där mötet hålls. Så ikväll tar jag bussen in till nationalteatern och där möter Caroline upp mig. Sen vet jag inte om vi ska länge eller så men det märker jag väl ikväll... Ska bli skoj att få träffa lite andra svenskar som är här! Ikväll är dte tydligen föreläsning om aids/hiv, det ska bli intressant. Känns som jag redan skrivit dte... Nåja, det blir väl lite dubbel information då! =)

Idag var morgonen här lite stressig. Familjen kom inte iväg förrns 10 över 8 och 5 över är egentligen "gränsen" eller vad man ska kalla det. Herman var sååå söt imorse. Han fick sovmorgon och när Nini skulle gå upp och väcka honom och ge honom vällingen så var han redan vaken. Han hade suttit helt stilla och tyst i sin säng och "läst" bok. *haha* Som sagt, sååå söt!

Nu funderar jag på vad jag ska ta och göra idag när fikat med Sara blev inställt. Blir nog en dusch, lite sims och sen en långpromenad. Men först måste jag kika igenom alla bloggar och bilddagböcker som jag brukar!

Ha de på bade
din gamle chokolade!!


Kommentarer
Postat av: Frida

Ni får gå på Hemma Hos å fika.. Det är ju granne med dig. Kanonmysigt ställe. Kram

2007-10-17 @ 16:06:16
URL: http://fridahenningsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0