Kalleman sjuk?!

Pust!
Är helt slut jag, har jobbat på som sjutton nu på morgonen. Hjälpte som vanligt till vid frukosten, Nini skjutsade gutterna till skolan. Skönt att slippa det, hämtar dem hellre! När de stuckit så städade jag upp i köket sedan bagav jag mig ner till tvättstugan. Tvättade först Hermans overall, sedan strök jag, vek och  tog upp en massa kläder och sängkläder. Jag har dammsugit alla trappor och på badrummen, torkade även lite på toaletterna. En ny tvätt ligger i tvättmaskinen just nu. Har lite problem där med att sortera tvätten. Jag är så dååålig på det! När Nini tvättar tar hon med ljusblått och blå/vitrandiga kläder i vit-tvätten men det vågar inte jag! Bara vitt med vit-tvätten fast då blir det så dumt med det ljusblåa och blå/vitrandiga! Blir lixom knappt en halv maskin, känns inte så värst miljövänligt... Sen har de juh mycket dyra kläder också, vill inte förstöra! Gaaaaah!



Mitt i allt ringde Nini och sa att Karl Kristian klagat över magont på väg till skolan. Hoppas verkligen inte att han blir sjuk. Vill inte direkt ringa en taxi och åka å hämta hem honom. Nej tack! Hoppas att det var lite "morgonstressnerver" bara. Herman börjar bli förkyld vilket resulterat i att jag blivit snorig med. Barnbaciller är de värsta jag vet, jag blir nästan aldrig sjuk men barnbaciller är så starka! Ska proppa i min vitaminer och tvätta händerna var och varannan minut! Vill INTE bli förkyld!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0