Ännu en måndag!

Så var ännu en måndag avklarad!

Veckorna går så fort så jag knappt hinner med! Skulle jobba 10-18 idag men min chef skickade hem mig klcokan 16 för dte var så lite att göra. Tack!! Det behövde jag verkligen. Har jobbat asmycket senaste veckorna och ska jobba 6 dagar även denna vecka. Imomrgon är det långpass 10-20:15 som gäller och jag känner mig redo eftersom denna måndagen varit så bra. När jag kom hem strax före 5 tog jag mig 2 makrillmackor och sedan drog jag och Sara och tränade. Riktigt mysigt att bara vara hon och jag. Vi körde ben och jag kan lova att jag kommer ha träningsvärk imorgon. ¨Vi tog oss en promenad hem och sedan lagade vi mat.
Nu har jag nyss städat mina 2 små byråer och dte behövdes verkligen. Problemet är bara att jag har alldeles för mycket kläder. Fick använda min fryslåda som assisterande garderob för att få plats med allt... Jobbigt att bo på en liten yta, delar juh rum med både André och Sussi. Fast just nu är jag helt ensam i rummet, André har precis börjat jobba och Sussi antar jag också jobbar. Hon kommer nog hem när som helst.
 
I helgen har jag bott hos Emma och Peter, som vanligt. Det är så lugnt och skönt där, här hemma i kollektivet har det varit fullt hus eftersom att alla var hemma och både Sussi och Niklas hade främmande. Totallt var vi 9 stycken så jag tror faktiskt att alla uppskattade att jag inte var hemma. =P
Jag jobbade juh på lördagen men på kvällen lagade jag och Emma middag sedan drack vi vin och gin och tonic. Hände en ganska kul grej. Vi hade precis hällt upp oss en varsin drink, vi skålade med varandra och helt plötsligt lossnar bottnen på Emmas glas så hela drinken inklusive en massa lime hamnade på golvet. Kvar i handen hade Emma det resterande glaset. Hahaha! Helt sjukt!
Framåt 12-tiden när Peter kom hem var jag och Emma rätt dragna. Morgonen efter frågade hen hur mycket vi drack och jag sa att jag druckit 2 glas vin och 2 drinkar. Men efter en stund kom jag på att det var inte 2 glas vin jag drack, utan 1½ flaska! Emma öppnade juh för sjutton en tredje vinare åt oss. Helt sjukt, inte konstigt att jag var dragen...

På söndagen bakade jag och Emma lussebullar och pepparkakor. Riktigt mysigt hade vi det, spelade julmusik och hela kittet. jag började längta hem och sakna min mamma. Som tur är så är det inte så långt kvar tills jag ska hem! Det kommer bli så mysigt!! =)



Nu ska jag ta och lägga mig och försöka sova. Hade svårt för att somna igår kväll, inte skoj, och jag behöver sömn eftersom jag ska jobba 10 timmar imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0