Sötaste guttarna!!!

Idag åkte jag för att hämta Kallemann och Herman klockan 5 över 2. Första anhalt var Snaröya skole där Kallemann satt och åt. Attans tänkte jag eftersom han inte brukar bli alltför glad när jag kommer "mitt i maten". Men jag hann knappt fram till honom förrns han hade packat ihop sin matpacke och kom till mig. Precis då kom Kallemanns favorit-SFOledare (fritids) in i klassrummet från den andra dörren och hejjade på oss å frågade om Kallemann redan skulle hem. Sedan gick han ner igen genom den andra dörren, som även jag och Kallemann gick genom, och vidare ner till SFO igen. Jag tyckte det var lite konstigt eftersom jag såg att han var nere på SFO när jag kom. Antagligen ville han säga hejdå åt Kallemann eller hej åt mig. Jag hoppas på det senare.. *hehehe* Han är rätt snygg faktiskt! ; )
Precis när vi fått på Kallemann alla kläder å skor så kom han på att han ville ha mjölk. De får alltid en mjölk när de äter men han hade glömt å tagit en idag. Så han sprang ner till köket och hämtade en mjölk medans jag gick ut på skolgården och väntade på honom. Han gick där, överlycklig med sin mjölk! SÖTBARN!!
Nästa anhalt var Lagåsens barnehage för att hämta Hermansen. Kallemann stannade i bilen och jag gick in för att hämta lillgutten. Här gick dte inte lika bra, han satt nämligen och skulle precis till å börja äta. Och han ville äta i barnehagen!! Så jag fick snällt vänta tills han ätit ett brödskiv och sedan lyckades jag lura med hoinom ut i bilen. Det tog rätt lång tid så när vi kom ut till bilen hade Kallemann somnat. Det har aldrig hänt förut...

När vio kom hem så lekte vi och hade det göy. Vi, dvs. jag, försöker att få Herman att sluta med blöjor. Igår gick allt jättebra, han tyckte dte var skönt att ha underbyxor istället och han kissade på toaletten. Idag ville han inte alls ha på sig underbyxor. "Jeg vill tissa i bjejan!!!" skrek han ett antal gånger men efter en del trixande och lekande så lyckades jag övertyga honom att ah på sig underbyxor ändå. Så gick vi ner till mig emdans Kallemann var ute och spelade lite tennis på gårdsplanen. Åsså plötsligt säger Herman "Jeg tissade i underbyxorna!!!". Han satt nere på mitt rum och som tur vad var han inte i sängen utan på min stol. Så både hans byxor och min stolsdyna ligger nu i tvätten... =P

Egentligen skulle jag juh skriva om våran roliga middag men jag får ta den i nästa inlägg istället, å då kommer MASSDOR AV BILDER och en film! =) Barntv slutar nämligen nu så jag måste upp på badet och bada guttarna!

Kommentarer
Postat av: HKH Hertiginnan Anne af Uppsala

för lång text orkar inte läsa

2008-02-26 @ 18:50:17
URL: http://VECKOMAGASINET.SE
Postat av: HKH Hertiginnan Anne af Uppsala

hörru jag har i varje fall bilder och det är en intervju från en som skiter på sig av avundsjuka för att mitt liv är så intressant

2008-02-26 @ 19:06:32
URL: http://VECKOMAGASINET.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0