Fotbollsfest!

Igår var det fotbollsdags igen!

Efter en hel del velande (först skulle vi vara hos Nina och Joel, sedan Saras telt (alltså ett ställe) eller skulle vi gå till Akers festning?) så bestämde vi oss för att gå till Akers festning (fästning på svenska). När vi kommer dit runt halv 5 så var det en stor klump av människor som stog i kö. Ånej, tänkte vi, det här kommer ta lång tid. Men eftersom inträdet är gratis och man bara behöver visa upp sitt legg för att komma in så gick det väldigt fort. Snart så satt vi längst fram med en varsin öl eller cider i handen och hade det bra. Ännu bättre hade vi haft det om det hade varit bra väder. Solen kom fram lite då och då och värmde oss men det blåste kallt och var molningt. Vi var redo och hade tröjor och jackor med oss.

Sara och David, det var inte så varmt som det ser ut...


Jag och Sara!


Joel och Nina!

MYCKET folk var det även idag, några som vi känner kom inte in för de kom försent. Å de tar in mellan 5000-8000 personer... Stämningen var super precis som sist och när Zlatan satte målet så flög alla upp och skrek och dansade! =)


Joel och Nina i lyckoruset! =)


Sara vart glad! =)

Stämningen vart en aning (harkel) dåligare när Spanien satte sitt andra mål... Vi gick direkt hem till David för att äta lite. David skulle jobba så strax efter 10 gick han till jobbet, Nina och Joel åkte hem till sig och jag och Sara gick till 7eleven för att köpa nått gott.


Sara snörar sina converse inför våran 7eleven shopping! =)

Resten av kvällen tillbringade jag och Sara i Davids säng där vi lyssnade på musik, åt popcorn, drack pepsi och pratade i nån timme. Halv 12 åkte jag hem eftersom att bussen är 30 kronor dyrare efter 12. Aldrig att jag betalar 50 spänn för att åka buss i 20 minuter! GLÖM!
Väl hemma så flummade jag runt ett tag innan jag la mig för att sova. Ställde klockan på 10 och ändrade mig på en gång. Varför ställa klocka när man inte har nån tid att passa?! Lika bra att sova ut lixom!

Vaknade klockan 12 "imorse" och fick lite ångest men den försvann när jag kollade ut och såg regnet... =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0