Tusenfryd!

Idag är det alltså söndag, sista dagen denna vecka...

För att ordentligt ta vara på den här dagen, och det vackra väderet, så ska jag, Sara, David, Nina och Joel åka till Tusenfryd. Tusenfryd är ett tivoli som ligger ca 20 km utanför Olso sentrum (ja, centrum stavas så på Norsk =). Vi har planerat att åka ca 10 vilket betyder att Sara kommer vara här och plocka upp mig halv 11, tidigast! Hehe! Vi är inte så bra på att hålla tider har vi märkt... ; )

Min kamera påstår att den har fullt batteri men som jag vet kan det ta slut på 10 minuter... Den får följa med ändå men jag vet att Sara och Nina också ska fota så var beredd på en massa bilder ikväll eller imorgon! =) =)

Vi ska ha KEMPEGØY!!!!!!!! =)

På tusenfryd finns bl.a. den här:

ThunderCoaster

Kåret til en av verdens beste! Toppfart er på nesten 100 km/t, andre dropp er brattere en unnarennet i Holmenkollen og du er vektløs 12 ganger. Ny tunnel og forbedret skinnegang. Etter turen kan du kjøpe et festlig bilde av deg selv!

   
Minste høyde: 120 cm

Berg- og dalbaneentusiaster over hele verden er enige om to ting. At det er berg- og dalbanene som er bygget i tre, som gir den ekte, ristende følelsen en slik attraksjon skal gi, og at ThunderCoaster på TusenFryd er en av de beste.

Lengde: 950 m.
Kjøretid: ca. 2 min.
Max. høyde: 39 m.
Største drop: 32 m., 57°
Toppfart: ca. 95 km/t
G-krefter: 3 G
Kapasitet: 950 pers./time


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0