Billig fylla hemma i Oslo?!?

Just nu sitter jag hemma i Oslo och bloggar igen...

Det kändes mycket lyxigare senast men jaja, sånt är livet. Det första jag gjorde när jag kom hit var såklart att ringa mamma och prata länge med henne. Efter det droig jag ner till Bygdöyaffären och köpte lite matsäck inför bilresan hem till Ljusdal imorgon, jag lyxade även med att köpa tiramisuglass. 
Efter att ha åkt flygplan i ca 10 timmar så känns det fortfarande som jag sitter på ett, det gungar och jag blir yr om jag går för fort, som när man är full fast jag kan uttala nationalencyklopedin och fästa bloicken... ; ) 

Det är väl inte så mycket att berätta om resan.  Jag sov nästan hela Bahamas-London flighten förutom då jag snodde lunchen till killen som satt bredvid mig. Det var sååååå otroligt PINSAMT! Jag satt i mitten med en jättetrevlig kille bredvid mig (som jag glömt namnet på) som hade varit på Bahamas på nån lärarkurs, han var från Tyskland, på min vänstra sida satt det ingen. När flygvärdinnorna kom och delade ut våra måltider sov jag men vaknade med ett ryck när flygvärdinnan fällde ner min bricka och min vattenflaska ramlade i knät på min. Hon gav min en matpåse och sa nått som jag inte hörde men jag var så trött så jag orkade inte bry mig, jag bara nickade. Tysklandskillen sov också, flygvärdinnan hade böjt sig över honom. Jag vet inte om hon inte såg att jag sov. I alla fall så gnuggade jag sömnen ur ögonen, letade reda på min vattenflaska som jag tappat ner på golvet när jag vart rädd och öppnade matpåsen. Innuti låg det en banan, ett äpple och en skål med vindruvor. Som tur var så var jag inte jättehungrig så jag började inte äta direkt.  Nu kom det fler flygvärdinnor och delade ut fler matpåsar och Tysklandskillen fick en sån. Jag vtog en vindruva och smakade på den, sedan en till åsså kollade jag på Tysklandskillen som försiktigt börjat öppna sin lunchpåse och såg lite förvånad ut. Då kom jag på att han vid den förra måltiden hade specialmat så jag halvskrek typ "Oh no, I´m eating your food!!" Som tur vad så var han juh världens snällaste och det gjorde ingenting att jag hade nallat utav hans vindruvor. Fyyyyyy vad jag skämdes!! Jag bad om ursäkt flera gånger men han skrattade bara. Jag fick faktiskt hans äpple för han inte ville ha det, åsså bjöd jag faktiskt honom på ett tuggummi innan landningen. Jag kännde att jag var skyldig honom det... =S =S



Från London till Oslo satt jag bredvid ett Norskt jättetrevligt par. Vi pratade ganska mycket om allt möjligt, sedan läste jag lite och somnade igen.- Sedan tog jag tåg till Sköyen, gick en sjujäkla omväg till bussen men kom tillslut fram! Så nu ska jag packa om och mosa in allt i bilen så det bara är att dra så fort som möjligt imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0