Hans Herman!

Idag har jag varit (och är) barnvakt åt "min" 3åring Hans Herman.



Hans storebror och mamma är på Kallemanns skola för det var kvällsöppet ikväll, de ska visa upp vad de gjort under året osv. Jag hämtade Herman vid 4 tiden och åkte hem, han var på strålande humör. När vi kom upp la han sig på soffan ett litet tag, han somnade inte i bilen och då kan han bli lite seg direkt när han kommer in. Jag satte igång med maten och det tog då inte lång tid innan han var uppe på köket tillsammans med mig.

Vi åt middag och han var på superbra humör, han satt till och med i mitt knä och gosade en liten stund. Sedan var det dags för barntv men det kollade han inte så mycket på. Han var mer intresserad av att leka med sin lilla kinderäggsbåt. När det var slut på barntv började han gråta för han inte fick slå av TVn.- Vi löste det genom att jag knäppte på igen och han fick knäppa av. Sedan vart allt bara kallabalik! Han var jätteledsen över ALLT! Jag lyckades i alla fall få honom glad en stund så jag kunde ta på honom blöja och pyjamas. Jag placerade honom i hans säng, gav honom en välling och lurade honom att han skulle få bada efter vällingen. Det behövdes dock en till välling innan han somnade och då klagade han lite på ont i magen. Hoppas det var vällingen och inte nått annat som orsakade magontet.
 
Nu har han sovit i snart en timme och jag undrar när Kallemann och Nini ska komma hem. Hoppas jag slipper lägga Kallemann, han har ätit kakor ikväll och kommer ha hur mycket energi som hellst. Orka det?!? Jag vill juh bara sitta framför min dator och spela SIMS 2 ikväll... =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0