Redan onsdag?!

Dagarna flyger fram här i Oslo!

Idag tag jag och André t-banan till Tøyen för att skriva in oss i Norge. När vi kommer fram blev jag glatt överraskad, för dte var där jag skrev in mig förra gången med! Jag har lurat och klurat på vart det var och nu vet jag! =) Vi var beredda på världens kö men det var bara 10 personer farmför oss och vi behövde inte alls vänta länge. Allt gick bra och jag ansökte också om skattekort, fast jag inte har nått jobb men ändå! =P Vi var där mindre än en halvtimme, skönt!

Vi tog t-banan till nationaltheatret när vi var klar på skatteetaten. André fick en rundvisning i Oslo, först aker brygge och sen Karl Johan. Vi letade som dårar efter swedbank emn hittade dte inte. Nu när vi kom hem märkte jag att vi letat på helt fel ställe. Attans! Men vi får ta det nån annan dag istället!

Jag lyckades lämna in mitt CV på 2 butikker idag, en skoaffär och en underklädersaffär. André lämnade in ett CV på Claes Ohlsson. När vi hade sprungit runt i Oslo en par timmar gick vi till Deli de Luca och köpte oss en varsin dricka och en kyllingpanini. MUMMS!!!


Gott med lunch!


När man är i Norge dricker man BRIS! =)

Nu är vi hemma i lägenheten igen och letar lite jobb via internet. Funderar på att anmäla mig till adecco nu, de garanterar en jobb på 2 dagar. Man kan juh alltid tacka nej om det är nått man inte gillar... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0