Bakdag!!

Imorse vaknade jag och kända för att prova min nya adidas-löparjacka...

Så jag tog helt enkelt mig en morgon löprunda. Sprang och gick i 30 minuter, det känndes att man är lite förkyld för jag vart alldeles snorig och fick svårt att andas när jag sprang. Men gicki man lite emellanåt så gick det fint!

Efter löprundan vart det en dusch och så var dte baraa att göra sig iordning för att sedan sticka iväg till Jill som tog ett cellprov på mig. har man en syster som dörr i cancer är det lika bra att avra på den säkra sidan, även fast dte inte ska vara genetiskt...

På tal om cancer så var jag och mamma och hälsade på min farmor idag. Hon har cancer, i levern, och ligger på sjukhuset. Hon såg jättedålig ut och det var riktigt jobbigt att vara där. Hon var så trött så hon nästan inte orkade prata. Vi bestämde oss för att låta henne sova och komma tillbaka imorgon en sväng istället. Farmor är gammal och har haft cancer i 2 år så vi vet vart det kommer leda. Hon såg så liten och svag ut nu, jag tror inte hon har lång tid kvar...

Innan vi åkte hem tog jag och mamma oss en sväng ner på kardemumma och inhandlade 3 stycken boklister som jag och pappa monterade upp i köket. Det vart riktigt snyggt, nu har mammi sina fina kokböcker på väggen istället för i ett skåp där de inte syns.
Vi vart så inspirerade av böckerna att vi genast satte igång och bakade en cheesecake och gjorde en vaniljglass. Nu ska jag göra några chokladmaränger innan vi ska äta fläskkotletter med potatis och svampsås! MUMMS!

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch, vad tråkigt med din farmor :(



Ska vi kanske ta en löprunda tillsammans nån dag? Jag har också en ny jacka som måste invigas :D

2009-04-09 @ 16:47:17
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0