Första lediga dagen!

Jag är ledig 3 hela dagar i sträck och första dagen är idag!

Det bästa är att på fredag har jag betald ledighet, me like! =) Jag är helt ensam i lägenheten och det känns asmysko. Det var riktigt längesedan jag var det! Imorse när jag vaknade så var André i Sverige och alla de resterande på jobb. Å jag vaknade ändå halv 9, nån brukar alltid börja senare osv. Jag städade lite i köket och åt frukost. Våran hyresvärd Stein ska komma och knäppa kort på lägenheten idag så han kan sätta ut den på annons. Hoppas han varit här medans jag var ute men känner jag honom rätt så kommer jag snart höra knackning på dörren... =P

Efter frukosten och snabbstädningen tog jag mig en tur till Joker och handlade lite mat. De hade endel varor till 10 kronor men det mesta var utsålt, på en dag.. Lämnade maten hemma och tog en ny tur ut på byen. Hittade faktiskt 2 tröjor och ett par byxor på Cubus samt ett par till sommarbyxor på HM. Mycket uppskattat att hitta byxor! Det är så svårt!!

Nu sitter jag och äter min nyttiga lunch bestående av makrill, keso, avocado, sallad och en stark latte! MMmmmm!! =) Blev verkligen inspirerad att fortsätta äta nyttigt och röra på mig när det gick så bra att prova kläder idag. Den vanliga ångesten över att allt sitter förjävligt kom aldrig. Jag skippade promenaden imorse eftersom jag tyckte mina stackars benhinnor skulle få vila sig lite. Jag har nämligen börjat med att gå till och/eller gå hem från jobbet. Det är ca 8 kilometer och tar ca 1 och en halv timme. Riktigt skön promenad! Men tro inte att jag ska vara "lat" hela dagen, ikväll blir det hiphop och skit vad kul det ska bli! Var längesedan jag var ledig/ slutade tidigt på en onsdag.

Ska snart förflytta mig till min säng och där ska jag skriva en update om vad som hände i helgen!


Kommentarer
Postat av: Pernilla Jansson

Hejsan Madde!



Det ska jag kolla på, man kan nog hjælpa till lite, men aldrig gå från tunt hår till tjockt tror jag. I Oslo ær vædret inge vidare idag nej, hoppas det kryar på sig till helgen. Vart jobbar och bor du då? Ha det bra! Kram Pernilla

2009-04-29 @ 15:13:05
URL: http://dennadag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0