Seven Pounds

Jag har nyss kollat klart på en film, Seven Pounds och jag minns inte senast jag blev så berörd av en film...



Jag ska försöka förklara vad den handlar om utan att berätta slutet och poängen med hela filmen...

Will Smith spelar en kille som heter Ben Thomas. Ben jobbar som skatteutredare och är djupt deprimerad efter sin frus bortgång. Han har svåra skuldkänslor och funderar på att ta sitt liv men vill först sona sina skulder och hjälpa några människor som verkligen förtjänar det.

Will Smith spelar så galet bra i den här filmen, han får en verkligen att förstå hur Ben Thomas mår och hur han är som människa. Det är så bra så det gör ont! Se den här filmen och känn själva!

Den här filmen har inte fått så bra kritik, jag vet inte om man kanske måste ha varit med om endel saker innan man kan förstå hur vacker den är.. Jag kan absolut hålla med om att den är helmysko och att man inte förstår speciellt mycket förrns i slutet men då blir allt så självklart. Jag grät i alla fall floder när jag förstod poängen!

Seven Pounds - She gets the best of it..!

Filmen är regisserad av samma kille som gjort "Pursuit of Happiness" (Jakten på lycka) och i både den och den här har Will vait med och regisserat. Båda filmerna är grymt bra om ni frågar mig,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0