Men det var då typiskt....

Min morgon började så bra...

Jag klev upp i god tid, tog det lugnt, åt min gröt och gjorde mig iordning för jobbet. Tog en tidig trikk till busshållplatsen för att vara på den säkra sidan. Tänkte att det inte gjorde så mycket om jag hann med den tidiga bussen heller. För jag ska jobba själv till tidigast klockan 13 idag men det kan också bli till klockan 15. Jag ville hinna fylla på min vattenflaska och gå på toaletten innan portarna här på sentret öppnades.

Jag hann inte med den tidiga bussen och när jag kom fram såg jag att min buss var 7 minuter försenad. Det gör faktiskt inte så mycket eftersom jag i vanliga fall är framme på CC Vest 9:46. Jag skulle ändå hinna göra mina ärenden innan öppnandet.

Hon som jobbar i informationen på sentret (det stavas med s i Norge) satt också och väntade på den försenade bussen. Speciellt hon blev väldigt stressad när våran buss anländningstid hela tiden blev mer och mer försenad. Det var uppenbart att det hade blivit nått fel på den och vi helt enkelt skulle behöva vänta på nästa buss, som går 20 i 10. Den var det i alla fall inget fel på och vi kom till våra jobb ca 1 minut försenade.

Just nu var det tur att det är så lugnt här så jag kunde smita iväg och turbokissa och fylla min vattenflaska utan att nån stackars kund blev lidande...


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Ingen kul när transporten inte funkar! :(

2009-08-05 @ 18:33:50
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0