Ruska om lite vettja!

Nu har livet varit lugnt och fridfullt (någorlunda i vart fall) i ett tag så jag förstog att nått snart skulle hända...

Sara och David kom in och satte sig på min säng idag och ville prata lite. De berättade att de funderar på att åka hem till Sverige tidigare än planerat, nämligen i juni, 3 månader tidigare. Det ger mig ett litet dilemma, observera litet. Om de flyttar hem så finns det 4 alternativ:

1. Flytta hem till Sverige
2. Flytta nån annanstans
3. Fixa in 2 nya kollektivare
4. Hitta en ny lägenhet

Eftersom att jag vägrar flytta hem och inte riktigt vill åka nån annanstans just nu så är det bara alternativ 3 och 4 som kan diskuteras. Att ta in 2 nya är en risk eftersom att man aldrig vet vilka som flyttar in och ut. Jag menar sedan september så är det redan 3 personer som flyttat ut härifrån och det känns inte så säkert. Att hitta en ny lägenhet är den idén som lockar mest. I så fall flyttar jag och André in i en 2a eller 3a nånstans i Oslo. Det jobbiga i så fall är att om det är 3 månaders uppsägningstid så måste vi säga upp lägenheten typ en vecka efter vi flyttat in och det känns juh inte direkt superskoj heller. Både jag och André planerar att stanna sommaren ut och det ska vi också, hur det än blir!

Jag förstår verkligen Sara och David om de flyttar hem. David är arbetslös just nu och har jobb hemma i Sverige i sommar om han vill. De kommer stanna till juni vilket betyder att han bott här på Osterhaus i 16 månader. Det är slitsamt att bo i ett kollektiv, jag tror inte många orkar så länge. Tänk er sen att ha ett förhållande i ett kollektiv. Att de där 2 klarar av att vara så söta på varandra är för mig ett mysterium... =)

Jag ser i alla fall inget större problem i det hela, det kommer lösa sig vad som än händer! Men känner nån av er till en lägenhet i Oslo som är ledig mellan perioden 1 juni till 1 september kan ni väl säga till... =P

Kommentarer
Postat av: Emma

Inte lätt det där... Som sagt, man vet ju aldrig vilka som flyttar in. Det är ju en sak att vara kompisar, det betyder ju inte att man står ut med att bo tillsammans för det ;)Önskar att jag var "ung" och obunden, att jag bara kunde åka... Fast det är klart, jag har ju mina guldkorn hemma ;) Hoppas det löser sej!!! Kram

2009-02-03 @ 10:44:31
URL: http://tussilagoo.blogg.se/
Postat av: Nette

Om jag får vara lite ego så tycker jag att alternativ 1 låter bäst=) Annars om ni inte hittar nån ny lägenhet så kan ni ju prova o annonsera i Ljp, man brukar ju veta vilka de flesta härifrån är.

Ett femte alternativ är ju att ni tar o skaffar en en varsin partner som kan flytta in med er, då kan ni förena nytta med nöje=)

2009-02-03 @ 12:44:59
URL: http://nettevw.blogg.se/
Postat av: carro

du får ha en jätte bra dag!



hälsningar:

carro

2009-02-04 @ 08:27:00
URL: http://carrobruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0