Allvarsam dag!

Dagen började ovanligt tidigt...

Klockan 7 ringde min klocka och jag var jätteduktig och klev upp. Lagade en lunchmatlåda och åt frukost sedan begav jag mig mot gymmet. Tränade ca 40 minuter kondition sedan bastade jag och myste. Skönt med lite kvalitetstid med mig själv, det behövs ibland! =)

Innan jobbet var jag in på Only och köpte mig ett par assnygga baggyjeans, sköna som fasen är de också!

På jobbet var det som vanligt ingenting att göra. Runt 2 tiden så var min medarbeider Else Magni in till Lillian och pratade en stund. Efter det fick hon gå hem för det var så lugnt. Tyckte hon verkade lite låg och jag misstänkte det värsta. Jag hatar när människor vill "prata" med en och de då inte menar prata som vanligt... När Lillian kom och ville "prata" med mig fick jag en klump i magen. På väg mot kontoret hann jag komma på flera otrevliga samtalsämnen som skulle kunna tänkas komma upp. Vi satte oss på en varsin stol och Lillian berättade att hon hade måstat säga upp Else Magni, hon hade försökt få henne förflyttat till en annan butik men nu i börskrisen är det inte dte lättaste. Hon måsta ha sett hur rädd jag blev för hon sa att jag inte behövde oroa mig över mitt jobb. Skönt för mig men jag tycker så otroligt synd om Else Magni. Jag gillar verkligen henne och kommer att sakna henne! Hon är juh den som jag arbetat mest ihop med och det känns faktiskt tungt. Men men, sånt är livet....

Det känns att jag klev upp en timme tidigare än vanligt imorse för jag är rätt trött. Imorgon jobbar jag 10-16 och sen har jag långledigt. Jobbar inte förrns på tisdag. Ringde till Wigdis idag och bestämde att jag skulle komma dit på söndagkväll och sova hos henne till måndag. Hon vart jätteglad! Det ska bli mysigt, det var längesedan jag var hos henne nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0