Konstig dag!

Idag har varit en ovanlig dag...

Jobbade ett "extrapersonalspass" idag, nämligen 16-20. Kändes knepigt att bara jobba 4 timmar, hur kort är inte det lixom?! Men jag hann juh göra destomer innan jobbet istället! Klev upp strax efter 10 och åt frukost med Sara, alltid lika mysigt! ♥ Sedan packade jag min träningsväska och begav mig mot elixia. Sprang 10 minuter, gick raskt i 10 samt stod på crosstrainern i 30. 

När jag kom hem hade André redan stuckit iväg, det blir Sverige en vecka igen den här månaden för honom. Förstår inte att han inte blir helt utsliten av att köra så långt så ofta. Fast lite skönt för mig att få ett "eget" rum i en vecka. =) 

På jobbet hade det fortfarande inte kommit några varor så jag och Linn stod mest och pratade med varandra. Kom in en asdryg kund! GAAAAAAAAAAAAAH! Jag blev så irriterad! Han var japan och snackade typ pyttelite engelska och ingen norska. Han köpte en porslinsängel som kostar 20 kronor men eftersom det är 40% så var priset nu 12 kronor. Han räckte mig en 50 lapp och jag slog in 50 kr i kassan. Plötsligt så ändrade han sig och räckte mig en 20krona (det är 20kronor här i norge, inte 20lappar) varpå jag gav tillbaka hans 50lapp och 8 kronor till (20-12=8). Jag börjar expidera nästa kund men han gör mig uppmärksam på att nått är fel. Jag trodde först att han inte förstog varför den var så billig och jag började förklara genom att skriva ner på ett pappaer. Men då är det tydligen så att han inte tror att hna fått tillbaka sin 50 lapp. Jag är stensäker på att han fick tillbaka den, bombsäker! Så jag bara försöker förklara att han fått tillbaka den men han ger sig inte. Jag och Linn fick räkna kassan och förklara för honom att den stämde och att han verkligen hade fått tillbaka sin 50 lapp. Han vart skitsur och gick därifrån efter typ 10 minuter... Drygt!

Nu ska jag krypa ner i sängen och kika på ett avsnitt av Desperate housewives! Mmmmm! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0