Mumin!

Ikväll har varit en riktigt myskväll!

Först var jag, Sara och David och tränade på Elixia på Rignes park. Jag och Sara fick världens chock när vi märkte att vi missat giryan med en timme. Det var lite synd men vi körde styrka på egen hand istället. Sara kan så många bra övningar, vi körde i säkert 40 minuter och det var askul.
Efter träningen vart det såklart lite spa och när vi satt i ångbastun och peelade oss så sa en snorkig tjej "Jeg tror ikke det är lov att smora sig i badstuen.." Varpå Sara svarade "Tror du inte!?" Snorkfröken såg sur ut och förklarade att det visste hon att man inte fick det för att det var ohygieniskt och hon jobbade på Elixia... Det gör juh Sara också men vi sa inget mer. Varför skulle man inte få det? Är det inte ohygieniskt att sitta i underkläder i bastun då? För det gjorde nämligen hon. Vissa människor alltså...

På tal om snorkfröken så har vi haft askul åt en sak hela dagen idag. Tydligen så var det första David sa imorse när han vaknade "Idag ska jag prata som mumin hela dagen" på finlandssvenska. Eller om det var finlandsnorska han sa det på?!  Under frukosten så pratade han så hela tiden och vi skämtade om en kasse med smutsiga trosor.
 
**VARNING!!! LÅG HUMOR**

David skulle gå ner till ICA och handla bröd och vi hittade på ett scenarium där David tar fram sin ICa kasse ur fickan...
David till killen i kassan: (På finlandssvensknorska) Vill du see vad jeg har i pååsen? Det är ett par skiiitiga troosor.
(Sara och Madde tillägger): Jeg fååår inget så jeg har stjååålit dem...
David: Vill du lukta på dem?

Osv, osv, osv! Sen så vidgades skämtet mer och mer och vi har garvat åt det hela dagen. Helt sjukt egentligen att man kan ha så kul åt nått som egentligen inte är ett dugg kul...



I alla fall, när vi kommit hem från gymmet (vi gick hem, skönt) så lagade vi mat. Sara och David gjorde varma mackor med svampstuvning på och jag lyxade med fläskfilé, kroketter, svampsås och sallad. Gud så gott! Medan vi åt kollade vi på "Flight 93", bra film! Sedan blev det ost och kex och kortspel, nu kom även Olle och gjorde oss sällskap. Jag förlorade på plump, låg 2a i halvlek men det gick asdåligt sista omgångarna. Sedan blev det lite neger och president och även där förlorade jag. Ingen bra spela kort dag för mig del. Vi hann även med lite twister, det framkallade en hel del skratt. Bäst var det när Olle och David körde mot varandra och de hamnade i endel "otrevliga" positioner. Sara och jag höll på att garva ihjäl oss! De där killarna alltså!! =)


Det här var när David och Olle var på besök när jag och Sara jobbade som au pairer. Det var en mycket händelserik helg... Med mardrömmar om att värdfamiljen (som inte visste att killarna var på besök) skulle komma hem från fjällstugan, en massa festande och tokerier!

Våra grannar här på Osterhaus har fest ikväll och deras högtalare står i rummet bredvid mitt sovrum. Det betyder att jag hör musik och en massa röster, lätt att koncentrera sig på att läsa och/eller sova då? Tror jag får ta och titta på ett avsnitt av desperate housewives nu och hoppas att de bestämmer sig för att gå ut snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0