Jag är positiv! =)

Hur svårt är det att vara positiv och glad?

Jag hamnade nyss på en blogg som jag vanligtvis inte brukar läsa. Jag vet mycket väl vem tjejen som skrivet är men jag skulle inte påstå att jag känner henne. Hennes blogginlägg är för det mesta ganska deppiga. Jag vet endel om hennes uppväxt och hon har varit med om några törnar i sitt liv. Hon har också varit med om en massa bra saker och hon har en fin familj och massa stöd från dem samt vänner och pojkvän.

Alltså, den här tjejen har så mycket att glädjas över men hon väljer att se det negativa istället.

Jag ser mig själv som en positiv och glad människa. Självklart är också jag deppig och ledsen lite då och då, annars vore det nått fel. Men om jag skulle ha valt att inrikta mig på det negatva i mitt liv skulle det ha varit extremt svårt och jobbigt för mig att leva. Jag ser det verkligen som ett val som man har, en uppgift kan man också kalla det. Jag kan bli så förbannad på folk som tycker de ha ett dåligt liv pga. materiella ting eller saker som går att förbättra/ändra. Jag har varit med om händelser och saker som inte går att ända, hur mycket jag än skulle vilja. Jag är inte omänsklig bara för att jag inte gråter när saker och ting inte riktigt går min väg eller för att jag nästan aldrig är deprimerad. Frågan är väl snarare hur SKA jag kunna gråta över något så simpelt när jag VET hur riktig sorg känns?

Jag har helt enkelt valt att glädjas över det jag har (och det är en hel del det)!

Jag tänker fortsätta att värdesätta allt det viktiga och positiva i mitt liv. Jag tycker att alla som läser det här ska tänka på allt bra ni har. Ägna inte en endaste tanke åt någonting jobbigt för en stund utan bara må bra helt igenom ett tag!  Var glad för att du är du och alla bra egenskaper just du har! Titta dig själv i spegeln och avfyra ett stort leende mot dig själv. Har du tänkt på att just du är bättre än alla på någonting?

TÄNK VAD BRA DU ÄR!! =)


Kommentarer
Postat av: Nette

Håller med dig. Visst måste man få vara ledsen ibland men vissa människor ältar det negativa så mycket att de inte ser allt positivt de har i sina liv, tycker synd om såna människor, att alltid gå omkring o vara bitter. Efter allt tragiskt jag har varit med om i mitt liv så har det ändå fört något positivt med sig, känner jag mig deppig över något så brukar jag alltid tänka att jag har en fantastisk familj o vi är friska o det är det enda som betyder något. Livet är för kort för att gå omkring o vara bitter.

2009-07-24 @ 18:36:31
URL: http://nettevw.blogg.se/
Postat av: Tant linda

Haha! "Avfyra ett leende", ja det ska jag nog göra. Haha vad fint sagt :p

Inspirerande inlägg faktiskt. Hoppas allt är bra med dig!

2009-07-24 @ 20:03:10
URL: http://svartviolett.blogg.se/
Postat av: marwa

det var vackert skrivet!

man måste alltid se det positiva.

jag är sjuk, väldigt sjuk, och kommer förmodligen lida av schizofreni resten av livet.

men det hindrar inte mig ifrån att vara lycklig trots att jag ibland mår extremt dåligt.

det är en bra sak att du är positiv! önskar jag kunde vara det lite mer jag också.

i just got to keep trying i guess :)

kram på dig.

2009-07-25 @ 01:06:37
Postat av: Madde

Nette: Precis, man har lärt sig att uppskatta det man har! "Det finns inget dåligt som har nåt bra med sig" sa min morfar, din farfar. Jäkligt bra sagt av honom!



Linda: Så bra! =) Det var menat att inspirera! Allt är fint med mig, det rullar lixom på! =)



Marwa: Tack! Tyvärr finns det juh sjukdomar som førstør.. =( Jag tycker det är så synd att du blivit drabbad men så är det. Bra att du fortsätter førsøka!! Det kommer man långt med!

2009-07-25 @ 08:58:11
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: Anonym



Du har så kloka ord och tankar fast du är så ung,"livet är inte alltid snällt mot oss". Du är glädjekällan i Pappas och mitt liv. Fortsätt att var positiv, vi har gråtit så mycket tårar att det finns inte så många kvar, dom ska man spara på.... Älskar dig lilla hjärtat. Tusen kramar från oss....

2009-07-25 @ 10:20:23
Postat av: Bo

Meget kloke ord :)

2009-07-25 @ 11:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0