Lång söndag!

Igår var en riktig toppendag!

Vaknade vid 9-10 tiden av att Sara, David och hans föräldrar flyttade ut det mesta ur deras rum. Somnade om, vaknade igen lite senare och masade mig ur sängen. Slappade tills Lina ringde och sa att det var grillning i Frognerparken. De ade tydligen pratat om det på lördagen men det hade inte jag fått med mig helt... =P

Tog mig till parken och hittade Lina, Carro, Frida, Vickan, Anna och Annas 2 tyska vänner. Vi grillade och snackade en massa skit. Fridas nya namn blev Friday och vi skrattade åt Linas "missförstånd" dagen innan...
Det är nämligen såhär att norrmännen vänder lite på siffror här. "3 og 20" är 23, "100 og 50" är 150 osv. På lördagen var det en gutt som frågade om Lina var "1 og 20" (alltså 21 år) varpå Lina svarar "Nej, jag är 1 och 63!!" HAHAHA! Vi har retat henne mycket för det kan jag lova! =P

Efter grillningen var vi på tur i Oslo i 3 timmr. Tyskarna skulle juh självklart ha en rundvisning. Som tur var så hade vi med oss Øivind och Morten. Motrten tog på sig uppdraget som guide och vi alla lärde oss nått nytt.

Efter guideturen runt slottet, Aker Brygge, Aker festning och Operan (där det var Natomöte) så drog vi hem till Anna och åt pizza och kollade på film. Jag höll på att somna vid ett flertal tillfällen men lyckades hålla mig vaken. Tog bussen hem tillsammans med  Vickan och var inte hemma förrns efter 12.

En liten sjuk grej var när vi var på Akers fästning och vi visade de tyska tjejerna vart just tyskarna avrättade norrmännen under andra världskriget... "You did this!" =P

En riktigt trevlig dag må jeg si!


Vickan, Friday och Anna!

Tyskarna!



Carro, Vickan och Friday!


Jag (ser ut som jag är 12 år...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0