Ny lägenhet!

Fy fasen vilken skillnad!!!

Bloggar för första gången från min, Andrés och Olles nya lägehet. Jag kan inte sluta att se mig omkring, känna på möblerna eller sluta le! Det är så sjukt fint och fräsht här.

Ska ta en sumering här....
På fredag jobbade jag 10-16, stannade sedan kvar på CC Vest i 40 minuter eftersom jag väntade på mammi och pappi som satt  bilkö. När de väl kom så visade jag pappa vart jag jobbade fetersom han inte varit där, de fick även träffa min chef Lillian. Sedan tog vi oss en lunch på en restaurang som heter Kaktus, vi åt en varsin jättegod sallad.
Efetr maten pressade vi in mamma i bagageluckan, de hade en hel del saker med sig till mig, och så körde vi bort till Torshov. På Torshov mötte vi André och Olle som fått nyckeln av hyresvärden och vi packade in grejerna som mamma och pappa hade med sig.
Skickade iväg mamma och pappa till Wigdis lägenhet där de skulle bo sedan åkte jag, Olle och André och hämtade bil plus släp. Killarna hade tagit sig en varsin öl så jag blev chaufför, helt greit för mig! Packade, plockade och släpade de flesta av våra saker ut i släpet. Jag var irriterad på att killarna inte packat ordentligt och att dte tog sån tid när allt jag ville var att åka och börja göra iordning i nya lägenheten. Spottade och svor lite åt dem och tillslut vart vi så gott som klara. Endel saker fick stanna på Osterhaus för att bli hämtade dagen efter. Var väl på nya stället runt halv 12, jag var upp i varv och började plocka och pynta. Byggnde ihop min nya bäddstol varpå Olle och André konstaterade att jag var 80% man eftersom jag både kan backa med släpvagn och bygga ihop IKEAmöbler helt sjäv. Eh.. Tack killar?!

Min bäddstol!

Jag gick och la mig halv 3 och killarna somnade väl runt halv 4 så vi var inte sådär jättepigga när klockan ringde kvart i 7. Jag klev i alla fall upp och gjorde mig iordning. Väckte sedan guttarna och gjorde frukost till oss. Vi tog trikken till Osterhaus och anlände 6 minuter över 8. Då var det städtajm! Vi städade, städade, städade och städade lite till. Så rent som dte bnlev har det nog inte varit där på många år. Skiten sitter lixom fast där så det går fasen inte att få renare... Antar att ni vill läsa lika lite om städningen som jag vill skriva om det så därför hoppar jag fram i tiden till när vi lämnade den gamla lägeheten. kändes bra att stoppa nycklarna i hyresvärdens postlåda. Som en "bra" avslutning såg mamma en stor fet råtta på innergården innan vi raskt gick därifrån... =//

På Torshov blev saker uppackade, upphängda, möbler uppbyggda och allmänt så fixades det en massa. Toaletten, köket och mitt rum vart helt klart medans killarna behöver endel grejer från IKEA för att kunna få det tiptop. En STOR Sverigeflagga fick pryda dera tak och de har fixat det riktigt bra med min rumsavdelare så de i vart fall har en varsin del av rummet.

Det är så himla fint här och bilder kommer lite senare idag för självklart tog det slut på batteri i min kamera. Här kommer i alla fall vi att trivas jättebra. Shit vilket lyft alltså!! =) =)

Det är jättefint väder här idag. Killarna ligger såklart och sover än men jag har bjudit hit Bo så han kommer väl om en stund. Min plan är att endera dra till Torshovsparket eller sitta ute på våran gårdsplats i solen. Grillning ikväll tror jag är ett måste!

Nu är livet bra alltså!! =)

PS. GLÖM INTE ERA MAMMOR IDAG!! =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack min älskade dotter för den fina morsdagspresenten jag fick av dej när vi lämnade Oslo. Lägenheten ni har nu är ju bara som en dröm, verkligen fin.



Tusen kramar från Mamma

2009-05-31 @ 21:07:28
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej Madde, Marianne har tur som fick lite uppvaktning på morsdag. Du kan hälsa André att han åtminstonde kunde ringt!!!!!!



Hoppas att ni kommer att trivas i den nya lägenheten, jag är jättenyfiken på hur det ser ut där. Vi kommer och hälsar på lite längre fram i sommar.

Kram från Marie

2009-06-01 @ 13:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0