Äntligen dags?

Ska det äntligen bli av?

Nedräkningen har börjat, om 79 dagar flyttar jag hem till Ljusdal. Julafton ska i vanlig ordning firas hemma tillsammans med mamma och pappa. Nyårsafton är osäker. Jag vet inte än om vi i personalen ska hjälpa till att rydda ur butiken i januari. Ska vi det så firar jag nyår i Oslo och drar hem till Ljusdal igen när urstädningen är färdig. 

För er som inte vet än så ska alltså butiken jag jobbar i läggas ner den 31 december, jag är uppsagd. Det kom som en positiv kick i rumpan. Det känns bra! 

En sak som är säker är att jag inte tänker stanna i Ljusdal, max 8 veckor planerar jag att bo hemma hos mamma och pappa. Vad jag ska göra har varit lite osäkert. Stockholm har jag funderat starkt på och jag har även kikat på lite olika jobbmöjligheter utomlands. Jag har även kollat några utbildningar men känner att jag är så osäker på vad jag vill bli så det får helt enkelt vänta. Helst av allt vill jag juh ut och se världen men att åka själv känns inte som ett alternativ för mig.

I fredags fick jag ett mail från en tjej som heter Marina. Hon hade hittat mig på en community och var i samma sits som mig, alla förutsättningar men ingen reskompis. Igår mailade vi och snackade på msn och vi verkar vara välsigt likasinnade.

Idag ska jag ta reda på om det här är för bra för att vara sant eller om jag verkligen hittat en bra reskompis. Det vore helt underbart att få upptäcka både Asien och USA genom den här resan och sedan tågluffa i Europa med Lina till sommaren.


På g?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0