M&M!

Både jag och min mamma är hypade på M-namn...



Igår när jag pratade med mammi i telefon så började vi disskutera fina namn. Tro nu inte att jag är gravid, för så är inte fallet. Det är någon helt annan som är det... I alla fall så har både jag och mamma dilla på namn som startar med M. Hon heter Marianne, jag Madeleine, min syster Monica, mitt syskonbarn Moa och hade jag varit en kille var första tanken att mitt namn skulle bli Magnus. Hade jag blivit en kille hade jag med all säkerhet hetat Pelle, men det är en helt annan historia som inkluderar den dåvarande grannkillen Jon...

Nu tappade jag tråden lite känner jag, det var juh inte det här jag skulle berätta...

Tillbaka till samtalet med mamma. Vi började slänga fram lite fina namn, vi började såklart med tjejnamn. Sen säger min mamma, "Jag tycker Mette-Marit (Norges kronprinsessa) har så fint namn på sin son". MITT favoritnamn på killar ÄR just det som Mette-Marits son heter, nämligen Marius.

Samanträffande?! Jag tror min opåtänkta son precis fått ett namn...


Marius!


Kommentarer
Postat av: Rickard

Marius är det absolut inget fel på hur kunde hon döpa sin andra son till Sverre ;-) HAHAHAH

2009-09-18 @ 14:20:29
Postat av: AKP

Snarlikt Maximus =))

2009-09-19 @ 22:38:37
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Mamma



Marius är så mjukt och fint namn,det ska han nog kallas den dagen han kommer.....

2009-09-20 @ 16:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0