Varmt eller kallt?

Nu när hösten kommer sig smygande så återkomemr ett problem för mig...

Jag sover alltid med fönstret öppet på sommaren. Det är så skönt med frisk luft coh man vaknar mycket piggare på morgonen. Eftersom det på sommaren är varmt så har jag inga problem med att hoppa upp ur sängen så fort klockan ringer eller bara snooza en gång.

Imose var det ganska kyligt i mitt rum när klcokan ringde. Jag kan juh tillägga att jag somnade ganska sent igår för att vara jag. Resultatet av det? Jag snoozade i 45 minuter! No morgonpromenad today, nej! =P

Grn är att jag sover bättre när dte är lite kallt i mitt rum, men jag har assvårt för att kliva upp. jag vill bara ligga kvar under det varma täcket och kosa mig så länge det går.

Hur är det för er? Vad föredar ni?
Varmt eller kallt när man ska sova/vakna?


Kommentarer
Postat av: AKP

Ja, tänk att det kan vara så! Folk man aldrig ens pratat med, folk man knappt vet vilka det är. Kallar en "Fitta" osv. Att sen sitta och läsa att "en av dessa" sitter och skriver i sin blogg om hur godtrogen hon är och ser nå gott i alla människor osv. Snacka om att tala mot sig själv. HUR kan man "hata" någon man aldrig träffat? I min värld är det helt totalt osannolikt! Tycker jag mindre bra om någon så ska jag då fan ha en rejäl anledning till det. Man kan ju inte tycka illa om folk man inte ens vet hur är :S

2009-09-17 @ 10:37:25
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Emma

DEt där är skitsvårt, jag vill ha kallt och Per-Åke varmt... Han har till och med sovit med thermo täcke heeela sommaren, medan jag haft lakan....Svår nöt att knäcka ;)

2009-09-17 @ 10:47:22
URL: http://darhusetihybo.blogg.se/
Postat av: Nette

Jag vill ha det ganska så svalt när jag sover. På vintern däremot kan det ta emot när man ska gå upp på morgonen när man vet att det är mellan 13-15 grader på nedervåningen, brrr. Men man vänjer sig. Uppe i sovrummen o inne på toaletten har vi värmen på så det är bara att kvicka sig in på toa o ställa sig i en varm dusch;-) Vi har ju själva valt att ha det så eftersom vi bara har direktverkande el o kaminerna som uppvärmning o vi vägrar betala flera tusen extra i månaden bara för att ha det varmt på morgonen. Hellre för kallt än för varmt;-)

2009-09-17 @ 12:52:55
URL: http://nettevw.blogg.se/
Postat av: molly

hej!

jag vill ha det relativt svalt i mitt rum när jag sover. hellre det än att det är så varmt att jag bara vänder och vrider mig :)



harrytur? :S vad är det? :D



läste att du är au pair i oslo, vad kul :) har du varit där länge? :)

ha en fortsatt bra dag! kramkram

2009-09-17 @ 15:00:04
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Egoinas mamma

Det får gärna vara lite kyligt, men precis när man stiger upp är det inte särskilt trevligt.. :D

2009-09-17 @ 15:57:11
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja har samma värlsproblem för dej... är ju jätteskönt att sova när det är svalt. men jag har nu blivit tvungen at stänga fönstert... kommer aldrig up i tid när det är så kallt när jag vakanar! Borde finnas en timer på fnstret så kunde stängas några timmar innan man ska upp... hmm där kom ja på nt smart. kanske ska uppfinna nåt sånt...

2009-09-17 @ 17:55:31
URL: http://coccoline.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag vill också ha kallt i rummet när jag sover, men allra helst ska man ju sova två så att man har någon som värmer en! Men sen är jag sån som aldrig snoozar, jag hatar det, blir bara så mycket tröttare, flyger alltid upp så fort klockan ringer...

2009-09-19 @ 08:47:06
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0