Godnatt farfar!

För ca en halvtimme sen somnade min farfar in...

Mamma ringde nyss och berättade, och det känns ändå helt okej. Han har legat på sjukhuset och det var helt enkelt dags för honom att gå vidare. Han var gammal och hade levt ett långt liv. 

Det minne som jag alltid kommer koppla ihop med farfar är hans sätt att dricka kaffe på. Jag var väldigt facinerad av det när jag var liten. Min farfar hade nämligen inte så många fingrar på sin högra hand, han hade tummen och lillfingret helt men de andra tre var bara halva eftersom han förfrusit dem. Jag förstog aldrig hur han kunde hålla i kaffekoppen utan några problem. Har också för mig att han ibland hällde ut kaffet på fatet, eller är jag helt ute och cyklar nu mamma?!



Sov gott faffen!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tänkte precis säga det, att han alltd brukade dricka på fat... det kommer jag ihåg från stugan i Bondskog...

2010-01-24 @ 19:02:40
URL: http://darhusetihybo.blogg.se/
Postat av: Vanja

Nä du kommer ihåg alldeles rätt. Det var ganska ovanligt att dricka kaffe på fat åtminstone nu. Han levde ett långt liv. Han kommer att få det bättre nu än de sista dagarna. Jag saknar honom ändå! Ha det bra Madde vi ses! Kram Vanja

2010-01-25 @ 06:15:46
Postat av: Mamma

Helt rätt han drack sitt kaffe på fat och det såg så gott ut,det gjorde min mormor Maria också.Nu har farfar fått gå till sista vilan efter ett långt och innehållsrikt liv.Farfar Pelle kommer alltid att ha en stor plats i våra hjärtan.Han fattas familjen.

2010-01-25 @ 09:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0