I'M ALIVE!!

Jodå, se på fan, jag lever! ;)

Senaste inlägget var för över en månad sedan och jag har helt enkelt inte prioriterat bloggen ett dugg. Klart det finns saker att skriva om men det tar sån tid och den tiden har jag valt att lägga på annat. Jag blir lite arg på mig själv för jag vet hur kul ajg tycker dte är att gå tillbaka och se vad jag hade för mig för t.ex. ett år sedan. Det är kul att se att ens liv utvecklas. Jag vet också att mina nära och kära tycker det är skoj att följa med vad som händre i mitt liv, speciellt er som inte bor i Oslo.

Jag tänkte helt enkelt ta en snabb resumé om vad som hände under maj månad år 2010:

Vi tjuvstartar med att fredag den 30 april träffade jag min kära vän BygdøySara, som jag hängde med nästintill varje dag när jag var aupair och inte heller sett sedan dess. 19 juni 2008 för att vara exakt! Hon var på besök och det så så himla kul att se henne igen!


Sara!! =)

Den 1 till 6 maj var jag och mamma på kryssning. Vi åkte med Royal Caribbean till Amsterdam via Brygge med skeppet Vision of the Seas. Ni kanske har läst om just det skeppet i kvällstidningarna? De kallar det för Vision of Desease.... Magsjukeskeppet.... Våran runda var dne första som åkte på Nuroviruset (eller vad det nu heter), alltså maginfluensa. Självklart blev jag sjuk just den dagen som vi var i Amsterdam. Så jag fick snällt stanna i min hytt och kolla på Amsterdam genom fönstret. KASST! Bilderna från den resan har jag på Andrés kamera så de får jag flika in i ett inlägg senare...

Torsdag den 6:e maj jobbade jag en dag för att nästa åka till ULLARED tillsammans med C2, Vickan, C1 och Emma. Väl framme anslöt sig även Lina till gänget. För nästan exakt ett år sedan var jag där för första gången tillsammans med nästan samma gäng. Det inlägget kan ni läsa här. Vi shoppade, myste, handlade, skrattade, investerade, åt mat och hade en riktigt trevlig helg!


När Lina kom vart vi komplett!


Det här är inte ens hälften av allt vi handlade!

 
C1 och C2 har bra humor.... =P

På måndag den 10 maj var jag på mitt första personalmöte på Smageriet. Nästa ska jag hålla i.. Spännande!! =P Dagen efter, alltså på tisdagen var jag och min chef Kirsti på kaffe/baristakurs hos Solberg & Hansen (våran kaffe- och théleverantör) och det var så skoj och givande! Har jag nämnt tillräckligt många gånger att jag älskar mitt jobb?!

På lördag den 15:e var det dags för partey! 17 maj närmade sig med stormsteg och Olles bror Eric samt hans kompisar Bernström, Harlos och Linus kom och hälsade på oss i våran lilla 2:a......... Kakan, André och jag tänkte att för att överleva det här måste vi in i dimma, och snabbt som tusan också! Så vi tog oss en varsin sambucca, sisådär klockan halv 3 på dagen...


Skål!

Resten av helgen flöt på och såg ut ungefär såhär:


Partey!!

Oturligt nog blev Olle sjuk under den helgen med luftvägsinfektion och var sängliggandes under tiden vi härjade runt i Oslo. Alla vi andra som umgicks den helgen vart också sjuka men inte som stackars Olle.

Efter norskarnas älskade 17 mai så fick vi en helg att vila upp oss innan det var dags för Oslo att hålla i EUROVISION (freaking!!) SONG CONTEST!!
Vi var ett helt gäng som gick på fredagens generalrepetition och det var så bra. Jag är juh slagernörd men faktiskt så tyckte alla de andra att det var bra också. Självklart var det en besvikelse att Anna inte gick vidare men vi viftade med både svenska och norska flaggor både i tid och otid ändå... Flash mobben var KUL, men bäst var bögparet som satt framför mig och Kakan. Underhållning på hög nivå, de kom ända från Portugal och ena killen var kär i Harel Skaat (från Israel som sjöng underbara låten Milim). OJ vad han skrek! Å de tyckte synd om oss som inte var med, tydligen var "This is my life" den andra killen favvolåt.. ♥ ♥

Bilder därifrån ligger på Emelies kamera, ska ta å ordna till det i ett senare inlägg också.... 

Att Tyska Lena vann dagen efter var helt okej! Godkänt!


Lena - Satellite

Det var majmånad det! Eftersom maj har gått betyder det att jag, André och Olle bott här på Torshov i ett år... ETT ÅR?!?! Tiden går så vansinnigt fort här i Oslo......


Kommentarer
Postat av: Mamma

En händelserik månad som vanligt när det gäller dig,kreativ och mycket humor,kärlek bjuder du på.Ser fram emot att du kommer hem på semestern så att du får ladda batterierna.....Älskar dej min goa unge.

2010-06-14 @ 08:59:42
Postat av: Ann-Sofie

Kul att se att du lever Madde:) Kraam

2010-06-14 @ 10:14:03
URL: http://annsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0