I'm back! (?)

2 veckor och 1 dags bloggsemester...

Det har inte varit att det inte funnits saker att skriva om, jag har helt enkelt varit trött och sjuk samt haft en visit i Sverige och då suger jag alltid på att blogga.

Att skaffa nytt jobb tar verkligen på krafterna, det är mycket att lära sig men det är kul! Jag trivs riktigt bra och än har det gått mycket bra också (pepper, peppar ta i trä).

Jag ska ge er en snabb update om vad jag hållit på med dessa 2 blogglösa veckor...


Lite gratisreklam till norwegian som har galet billiga flyg! =)

Den 18 februari tog jag och Kakan flög till Stockholm och sen ett 30 minuters försenat tåg hem till Ljusdal. Vi tyckte det var lite smådrygt att vänta 30 minuter extra men om vi bara hade vetat vad som väntat oss när vi skulle hem hade vi nog hoppat av lycka när tåget kom...

 
Morgonpigga damer?!


Vi flög i soluppgången, fint sörrni!

Väl hemma knäpptes det inga kort... Kameran låg i väskan hela tiden, den fick inte komma fram en enda gång. Knäppt! (Höhö) Jag avklarade en massa måsten som ett besök till tandläkaren, en synundersökning, sjukhuset och frissan. Sedan umgicks jag med mina syskonbarn Moa och Jon endel samt mööös en massa med mamma och pappa. Jag kollade på OS, klagade på hur kallt det var, åt god mat och spelade lite Sims 3.
That's about it! =P

När jag och Kakan på måndagen skulle försöka ta oss till Oslo var det med min inställning "Vi får se hur långt vi kommer!" och Kakans "Jag är glad om vi är framme om 48 timmar!" som vi begav oss från Ljusdals tågstation. Ljusdal-Gävletåget var försenat ca 25 minuter och på det fick vi veta att tåget vi skulle åka med från Gävle till Stockholm var inställt. Den snälla tågvärdinnan var förtvivlad för hon visste inte hur vi skulle ta oss till Stockholm för att hinna med vårat Oslotåg. Hon letade fram nån anslutning till Hallsberg som en annan kille, som också skulle till Oslo, skulle ta. Sedan skulle vi från Hallsberg hoppa på Oslotåget. Grejen var bara att Hallsbergs station var avstängd så vi skulle få ta anslutningsbuss från en annan station. Det kändes inte alls bra i min mage så vi beslutade oss för att försöka ta oss till Stockholm eller Uppsala och leta ny anslutning där. Sagt och gjort, jag och Kakan tog en lunch i Gävle mednas vi väntade på nästa tåg till Stockholm som gick 2 timmar senare än det vi hade tänkt ta från början.


"...är inställt på grund av rådande väderlek".
Det var en fras vi hörde några gånger... =P

Vi tog oss alltså till Stockholm men alla tåg som gick genom Hallsberg, alltså också "vårat" Oslotåg som vi redan missat, var inställda. Men vi var i alla fall i Stockholm, där det finns flest möjligheter att ta sig någonstans ifrån och där vi känner människor. Stackars killen som åkte till Hallsberg, hur många känner man där lixom?! Vi ringde i alla fall till Sara och fick bo hos henne och David under natten. Men först måsta vi stå i en lång kö i 2 timmar för att få nya biljetter utskrivna till morgonen efter då det kanske skulle gå ett tåg till Oslo.. *suck*


Det var 8 månader sen jag träffade Sara, galet kul att se henne igen! =) =)

Vi hade en mysig kväll med tacos på menyn och en massa skvaller och prat som underhållning. Vi hade endel att upplysa varandra om.

Tidigt på tisdagen tog jag och Kakan oss in till Stockholm central och fick reda på att vårat tåg skulle gå. HURRA!!!! Men man ska inte ropa hej förrns man är över bäcken ni vet... Det började med att tåget vart 10 minuter försenat, sedan 10 till och sen 5 till men SEN kom det! Vi hoppade på och kände en enorm lättnad över att vara på tåget. Men där ropade vi hej för tidigt igen, för när vi hade åkt i ca 10 minuter måsta vi stanna och vänta eftersom ett tåg framför oss hade gått sönder och det skulle bärgas bort i 10km/h. Jag stoppade in musik i mina öron och la mig och sov, åt h*lvete med tåg....

När jag vaknade var vi rullande igen och resan gick bra ända tills vi kom till Lillestrøm. Eftersom vi var på norsk mark så var det NSB som hade kontrollen på tågen och de hade bestämt att vårat tåg skulle vända i just Lillestrøm. Då skulel nämligen det hamna i rätt tidsrutt förstår ni. Så vi som var ombord fick snällt kliva av och vänta i ytterligare en kvart på ett annat tåg som skulle in till Oslo. Jag var inte alltför glad just då, jag hade nämligen en arbetstid att passa, och den närmade sig med snabba steg...


INNSTILT OSLO S, kødder dere med oss!!


En sur Madde, det ser man inte varje dag... =P

Vi satte oss på regionaltåget som skulle ta oss in till Oslo och när vi anlände stationen skulle jag börja jobba om 45 minuter. Det var bara att kliva på trikken och sen var planen att åka förbi Torshov (mitt hem) till Storo, ta min packning och utan arbetströja åka direkt till jobbet. Det var enda sättet att hinna till CC Vest till klockan 17. När jag står på trikken ringer Tone från mitt jobb och frågar hur det går, sen erbjuder sig Kine att jobba åt mig. Tusen miljoner takk till Kine!! Jag är skyldig henne en STOR tjänst nu, om inte 2! Så istället för att åka till jobbet hoppade jag av på Torshov, tog mig en varm dusch och däckade i soffan. Tacksamhet var den känslan som överväldigade mig då!

Det vart en kort arbetsvecka med bara 3 dagar på jobbet men jag är glad att jag tog mig till Oslo överhuvudtaget! Nu är vardagen igång igen och förutom att jag haft halsont i helgen och att min träningshelg var totalförstörd så känns allt bra igen.

Tack och hej,
leverpastej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0