Jobbba, jobba, jobba!

Det är inte mycket uppdatering i den här stackars bloggen inte...



Grejen är den att det är galet mycket att göra på jobbet nu inför påsken. Vi har massvis med tomma påskägg som ska säljas, påskgodis som ska packas, kaffe och thé som ska vägas upp, färdga barnägg som ska lagas, färdiga vuxenägg som ska lagas, beställningar som ska göras, påfyllningar i hyllorna mm. mm. SAMT att man måste komma ihåg att göra dagsavslut också!

Du jobbar i ett från att du sätter din fot på bygget tills klockan är 8 och gallret dras ner. Jag klagar inte om ni tror det, jag tycker det är skitkul. Dagarna flyger förbi och jag fattar seriöst inte vart februari och mars tog vägen?! Jag trivs verkligen jättebra och nu känns det som jag har kommit in i rutinerna och kan ta för mig mer när det gäller arbetsuppgifter och delegera osv.

Allt tar sån tid på smageriet. T.ex. när man ska väga upp chokladägg så ska man först hälla över dem i små cellofanpåsar, sedan väga dem och justera vikten så dte blir rätt, sen ska man vika ihop påsarna fint och fästa med en smagerietlapp, sedan ska man räkna ut priset och prismärka. När vi lagar chokladpåsar från våran lyxdisk (9,50nkr per chokladbit) ska man även fästa ett bandunder klistermärket. När vi gör påskäggen så ska man först plocka ihop rätt mängd godis i en sån där cellofanpåse sen ska det ner klubbor och lite annat smått, sen tejpa ihop ägget, sedan ett band hårt knutet runt det. Just nu har vi gjort ca 400 barnägg och 50 vuxenägg och vi är inte färdiga än...

Bloggningen har helt enkelt fått vänta eftersom jag prioriterat min legiga tid på andra saker som träning, matlagning och vänner... =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0