PT 10

Igår körde jag och Åse Line PT-pass nummer 10!

Jag fick starta med att ha den där säcken, Bulgarian bag, på mina axlar och köra uttfallssteg och sneda utfallssteg. Tre set körde vi och i det setet ingick även latsdrag. Första omgången på 30 kilo och de resterande två på 45.

Sneda utfallsteg

Vi fortsatte med bänkpress. Första omgången med bara stången som väger 20 kilo. Sen körde vi igång direkt med 30 kilo och det gick ganska dåligt. Aktiv vila genom att köra rygg- och höftövningen som jag körde sist (magliggande benlyft), man ska ligga på mage på bänken med höften utanför och sparka rätt ut.
På bänkpressen slängde Åse Line på 2,5 kilo till, alltså 32,5 kilo. Den här gången gick det förvånande nog bättre. Man ska inte underskatta aktiv vila! En omgång till med dessa blev det.


Magliggande benlyft

Nu var det dags för knäböj, jag älskar att träna knäböj! Uppvärming med bara stången och sen tre omgångar med 50 kilos belastning. Emellan körde jag axlar med 2 kilos hantlar. Jag var jäkligt trött i överkroppen efter bänkpressen så jag hade aldrig klarat 3 eller 4 kilo då. Jag fick också göra en höftövning, jag skulle stå och kicka lite litegrann snett bakåt.

Vi gick vidare till TRX-banden där jag fick göra armhävningar. Balansmattan kom fram och där fick jag stå på ett ben och föra fram armarna samtidigt som jag kickade bak med det andra benet. Min balans suger tydligen för det är skitsvårt! Tillbaka till TRXen och köra axlar och övre rygg. Man lutar sig bakåt och drar sig upp genom att föra armarna rakt ut åt sidan. Sista övningen i det här setet var att kasta en medicinboll in i väggen, underskattad övning!!


TRX push ups

Sista setet var en magdödare. Jag har för mig att det var första eller andra gången som jag tränade med Åse Line som jag fick göra den här. Hon fäster ett underlag på ribbstolen så det lutar snett uppåt. Sen ska man ligga på den och göra bakvända crunches. Sååå jobbigt! Som grädde på moset fick jag avsluta med min favorit (NOT!) sned planka. Den går bättre och bättre för varje gång men hjälp vad jobbig den är!


Såhär fast i lutande läge...

Ett väldigt hårt pass blev det denna gång och jag älskar det. Minuterna flyger förbi och samtidigt som det är jobbigt så är det verkligen kul att träna. Att ha med sig en personlig tränare gör verkligen att man ger allt och lite till. Jag ger aldrig upp när hon är med! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0