PT 9

I Torsdags körde jag PT-pass nr 10!

Det närmar sig slutet, jag vill aldrig sluta träna med Åse Line... =(

Först ut var benböj. Vi värmde upp med en runda med bara stången (20kg) sen 30 kilo och avslutade med 3 set med 50 kilo! Jag älskar att höja vikterna! =)
Imellan så körde vi massor med vader...

Vi gick vidare till bänkpressen. 30 kilo blev det som mest där. Vi körde också en övning för ländryggen och rumpan. Jag skulle ligga på mage på bänken med höften utanför. Sen sparka rakt ut. Även en balansövning på skumgummimatta blev det.

Stående roing med 12,5 kilo extra belastning fick starta nästa omgång. Min värsta fiende, den sneda plankan utfördes plus en magövning.

Axelpress med först 7 kilo och sedan 8 kilo utfördes plus knäböj på upp och nedvänd bosuboll. Det är svårt att hålla balansen när man är trött och skakis i benen men jag klarade det! =)

En crossfitövning fick bli det avslutande setet. Först de där nedrans repen som ska slås ner i golvet, sedan en kettlebellövning och sist höga ben på tjock matta.

Oj vad jag fick upp pulsen där, hyperventilerade som en galning!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0