Sömnlös

Efter att ha legat och vridit och vänt på mig ett bra tag så gav jag upp och tände lampan.

Såhär är det alltid när det är förändringar på gång i mitt liv. Svårt att sova, orolig, spänd, glad, ledsen, fundersam, lycklig... Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan, humöret går upp och ner. Ibland skuttar jag av lycka och ibland vill jag bara sitta i soffan och äta glass och bara tycka jäkligt synd om mig själv. Jag har inte gråtit nått än, men det gör jag juh nästan aldrig. Min sista dag på Smageriet är det stor chans att jag kommer att böla. Jag har bara 6 arbetspass kvar så den dagen närmar sig med stormsteg...

Nu har jag varit vaken i snart en timme. Jag läste lite gamla inlägg ifrån när jag bodde på Torshov med André och Olle. Jag log och skrattade endel när jag läste om våra tokerier. Jag bodde faktiskt där i 14 månader, helt otroligt! 


Kollaget som hängde på Torshov!

Livet går vidare. Jag trivdes jättebra på Torshov men ändå så har jag inte saknat det. Självklart saknar jag vissa saker och när jag tänker tillbaka på tiden där så blir jag lite sentimental. Det var så underbart att flytta från den skabbiga lägenheten på Osterhaus och det var så enkelt att bo med två killar. Två riktigt bra killar dessutom! =)

Jag hoppas det blir likadant den här gången. Jag vet att jag kommer tänka tillbaka på den här tiden och le. Alla mina år i Oslo är fyllda med minnen och upplevelser. Nu får Sverige bevisa för mig att det är mitt hemland. Att jag kan trivas och må lika bra där som jag gjort här.

Kanske till och med lite bättre? ;)



Kommentarer
Postat av: Elin - bloggdesigner

Kolla in mina tävlingar, vinn en design & veckans blogg! :)

2012-04-20 @ 11:35:04
URL: http://kimidori.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Jag saknar Oslo men vet att jag gjorde rätt med flytten hem=)

2012-04-20 @ 20:51:24
URL: http://annsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0