Träna, träna, träna

Efter några dagars påsklov utan styrketräning var det dags att köra igång igen!

Igår så var planen att jag skulle träna med min PT men hon blev sjuk. Jag kan stolt säga att jag tvekade inte en sekund på att träna ändå. Efter jobbet begav jag mig mot gymmet, bytte om och körde 5 minuters uppvärming på roddmaskinen.

På lunchen så hade jag kladdat ner en mall på hur och vad jag skulle träna, jag skulle starta med benböj. Jag gick upp på övervåningen och såg att ställningen där jag brukar stå var upptagen och den andra hängde det tyngder på och bredvid den stog en tjej som verkade använda den. Jahaja, jag startar väl med rygg och axlar istället då, tänkte jag, och vände mig mot stående roddmaskinen. Den var också upptagen. Här fick jag lite panik, "nu har jag stått här och bara tittat jättelänge och ser säkert skitdum ut". Jag sprang ner i omklädningsrummet igen, fyllde på min vattenflaska och andades lite. Jag gick sedan upp igen, gick fram till tjejen som stod bredvid andra ställningen och frågade om hon använde den. Det gjorde hon inte. Sen var vi igång! 


Jag körde 10 stycken repetitioner utan extra vikter (20kg) för att väcka kroppen. Sen körde jag 10x3 med 40 kilos belastning. Emellan blev det axlar, 3kilos hantlar 10 lyft framåt och 10 utåt, 2 gånger. 

Sen var även den stående roddmaskinen ledig så jag körde 12 rep i 2 omgångar. Jag skulle göra bulgariska utfall med 5 kilo i var hand också men mitt vänstra knä klagade. Antagligen värmde jag upp för lite, dumt! 

Jag gick vidare mot trx-banden där överkroppen fick sig en omgång. Först övningen som jag brukar göra med Åse Line plus armhävningar. 10 x 3 på båda.


Jag avslutade med att köra snedplanka och att kasta en medicinboll i vägen. Magen fick sig en ordentlig genomkörare, det händer alltför sällan. Jag hatar nämligen att ha träningsvärk i magen därför brukar jag vara dålig på att träna just den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0