2 timmar på gymmet

Sov en timme "för länge" idag och missade söndags-Zumban...

Jag gick in på Elixias hemsida och bestämde mig för att gå på Elixia Power istället. Power är samma upplägg som Body Pump, vilket jag inte tränat på ett tag. Jag fegade lite på passet och i efterhand kan jag säga att jag hade kunnat lassa på mer vikter under hela passet. Eller kanske inte ben, där skakade benen som 2 asplöv.. ;)

ELIXIA Power

Efter 55 minuters styrka så kände jag att jag hade mer energi kvar så jag gick mot cardiorummet. Crosstrainer eller löpband, crosstrainer eller löpband?! Äh, knät känns bra, jag springer lite!! Klev upp på löpbandet och började springa i lugnt tempo. Benen kändes friska och jag bestämde mig för att springa i 20 minuter. På projektorn på väggen visades damernas skidskytte och jag fastnade lite i det. När jag sprungit i 20 min så var inte damerna klar och Helena Ekholm låg på 4e plats, så jag sprang lite till. När skidskyttet var klart så hade jag sprungit i över 30 minuter. Jag var inte så långt ifrån 5 km heller så jag tänkte att jag kör på. Efter 40 minuter saktade jag ner och vart mycket nöjd med att ha kommit över en halvmil. Så långt har jag faktiskt aldrig sprungit på en och samma gång innomhus så det var super skoj! 


Yeah baby!!


Såhär ska man ser ut på gymmet, svettig och jävlig!

Jag avslutade träningspasset med en lååång stretch och det är så underbart att vara varm i kroppen och kunna ta tag runt foten när man sträcker ut musklerna. Jag har alltid varit stel som ett kylskåp, nu når jag faktiskt ner till fötterna! WEEEEEE!!


Proteindrink och blodapelsin efteråt!

Kommentarer
Postat av: Nette

Duktig du är kusinvitamin=)

Pepparstek är ju så gott!

2012-02-05 @ 16:42:02
Postat av: Madde

Tack!! =)

Ja, dte är det verkligen!! =)

2012-02-05 @ 17:02:16
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad duktig du är Madde :)

Önskar vi hade ett "Elixia" i Ljusdal ;)



Kul att du flyttar tillbaka till Sverige också! När blir det och vad ska du hitta på? :)



Kram

2012-02-05 @ 17:09:08
URL: http://saramariatherese.devote.se
Postat av: Ann-Sofie

Duktig du är Madde=) Både med träning och kost!

2012-02-05 @ 19:40:18
URL: http://annsso.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja Sara, jag kommer sakna Elixia när jag flyttar. Deras utbud är sinnessjukt bra!!



Jag flyttar i slutet av april. Sundsvall är planen, vad jag ska hitta på där jag jag inte helt klurat ut än... ;)



Kramar!

2012-02-05 @ 22:17:23
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: Madde

Annso, jag äter bra mat, men jag önskar att jag kunde låta bli chokladen som alltför ofta slinker ner bara..... ;)

2012-02-05 @ 22:19:30
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0