Hem till Ljusdal

Imorse ringde alarmet 05:30...

Jag är inte speciellt pigg den tiden på dygnet men jag tog mig upp. Öppnade dörren in till Pernilla och hon var redan vaken, SKRÄLL!! Så vi klädde på oss, packade in det sista, smetade på oss ett halvt ansikte och begav oss. Frukost åt vi på flytoget, vi hade med kesam (kesella) vanilj med blåbär och linfrön. Namnam! Shira tyckte vi var knäppa som var ute och reste så tidigt.

Framme på Gardemoen checkade vi in oss och Shira och hade god tid på oss, det var skönt. Vi hann med att shoppa lite på taxfreen också, det är aldrig fel... ;)


Shira väntar på flyget

Flyget blev ca 35 minuter försenat pga att det var is på vingarna. Men när vi väl kom iväg gick allt smidigt. Shira skötte sig exemplariskt fast det var första gången hon flög. Duktiga lilla voffsingen!! =)

På Arlanda träffade vi Maria för att ta en fika med henne och snacka lite. Vi hade god tid tills tåget skulle gå även där.


Våran packning, inklusive hund

Jag tog tåget upp till Hudiksvall där mamma och pappa hämtade mig. Pernillas mamma Ewa kom även hon och hämtade henne så vi fick ett kärt återseende allihopa. Även Pennie var med, hon och Shira hälsade på varandra men de är inte helt bästa vänner. ;)


Shira och Pennie

I bilen på väg hem märkte jag att jag tappat en av mina piercingsmycken. Jag hoppas att den ligger nånstans i bilen för annars måste jag gå utan tills på lördag. Eventuellt enda tills på måndag. Det ser juh så tråkigt ut att bara ha ett hål ner i armen. Lite läskigt också.. =P


Ett hål?

Nu har vi ätit supergod kasslergratäng och jag ska slänga mig in i duchen och ta en lååång varm sådan. Skönt att vara hemma en sväng! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0