Trav med Kattis

Idag mötte jag upp Kattis och Thomas i hamnen strax före klockan 12. 

Deras häst skulle vara med i monté-SM på Bergsåker och de hade blivit medbjudna på en båttur inklusive buffé innan. Supersnälla som dem är så fick lilla jag följa med. =)

Det var supertrevligt, båtturen tog cirka tre timmar och maten var jättegod. Det fanns lax, strömming, räkor, tonfiskröra, fläskfilé, rostbiff, pajer, sallader, potatis, ost och andra godsaker. Två omgångar med mat blev det för oss alla tre och även dessert klämde vi. Vi var mätta och belåtna när vi klev av båten kan jag lova...





Det var även perfekt väder idag, solen stekte och trots att det blåste rätt rejält därute på vattnet så frös vi aldrig. Vi satt självklar inne på båten när vi åt men sedan gick vi ut en sväng på däck. Kattis lille Sigge var också med och skötte sig utmärkt under hela turen. Lillplutten är verkligen en riktig finig!


Väl på Bergsåker var det dags för Bettan att springa, tyvärr var hon alldeles för het och galopperade så hon blev diskad. Förra loppet vann hon men man kan inte alltid vara på topp. ;) På måndag ska hon vara med i ett nytt lopp och vi får hoppas det går bättre för henne då.


Det har verkligen varit en supermysig dag. Tack så mycket Kattis och Thomas! =)

Kommentarer
Postat av: mamma

Bergsåker..fina minnen har jag därifrån..min häst Prince Pan har vunnit många lopp däruppe!!

2012-07-20 @ 17:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0