Dagens träning

Idag är mina ben tunga och mitt huvud klagar lite.

Att jag skulle känna av gårdagens långpass i skidbacken förstod jag men huvudvärk brukar jag i stort sett aldrig få. Jag kanske sympatiserar med Pernilla som är lite bakis... ;) 

Trots detta kände jag för att ta mig till gymmet idag, men vad skulle jag träna?! Inget av passen som fanns på schemat lockade så jag drog helt enkelt på mig löpbyxorna och pulsklockan och satte målet mot löpbandet. Väl där startade jag med att jogga lätt. Benen kändes om möjligt ännu tyngre men jag tog det lugnt och försökte fokusera på musiken i mina öron och nått dåligt TV-program som visades. 

Efter 30 minuter kändes benen som bly så jag saktade ner och bestämde mig för att avsluta med att "bara" gå. Jag pinnade på i 20 minuter till där jag höjde lutningen tills det inte gick längre, att gå i uppförsbacke är en riktig pulshöjare kan jag lova. Eftersom jag försökte hålla en puls på ca 140 (fettförbränning) så saktade jag ner farten eftersom att jag höjde lutningen. De sista 10 minuterna gick jag sakta utan lutning, nedvarvning. Sammanlagt blev det alltså 60 minuter på löpbandet, helt klart godkänt en dag som denna!  


Relativt jämn puls



Hemma slängde jag ihop en tortillia, rester efter gårdagens tacomiddag. Kanske inte värlens nyttigaste mat men med fullkornsbröd och lättkvarg istället för creme fraiche så blir det i alla fall liiiite bättre.. ;)

Tortilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0