En bonusdag

Igår så tyckte både jag och Pernilla att det kändes som söndag, det gör att denna dagen känns som en bonusdag...

När jag slog upp mina blå och såg att klockan var 10 så kändes det riktigt bra. När jag insåg att klockan "egentligen" var 9 så kändes det ännu bättre. Jag älskar att vakna utsövd och att ha en hel dag framför mig. Att det var strålande solsken ute gjorde inte saken värre. Jag klev upp och gjorde i vanlig ordning en god frukost. Idag blev det biola (naturell yoghurt) med frukt, bär och kanel, ett ägg med majonnäs och en kopp vit te. 


GreenGate såklart! ;)

Efter frukosten tog jag det lugnt ett tag innan det var dags att ge sig ut på en löprunda tillsammans med en kompis. Det blev min favvorunda Bygdøy runt. Vi stannade till längst ut på piren vid hamnen för att sola en halvtimme, det var verkligen galet bra väder. Jag är lite röd på näsan och kinderna nu, solen tog bra!


Kartan


Pulsen


Siffrorna

Dagen var inte avslutad här. Jag och Pernilla har även hunnit med en promenad in till stan där vi avnjöt en varsin latte. Shira tyckte det var jättetråkigt att sitta still så vi blev inte kvar så länge. När vi kom hem lagade vi såklart våfflor, våffeldagen till ära. Tillbehören vi hade var grädde, sylt, kesam, frukt och kanel. Jag är verkligen en kaneljunkie, det är så gott till så mycket.


Mina fina sambos!

Efter maten tog vi ett sista ryck och flyttade min bil bort till Lilleaker. Imorgon ska våran gata sopas och den ska vara biltom från 7:00-19:00. Ganska dåligt planerande att de måste stänga av våran korta gata i 12 timmar... Jag hämtar hem min Qashquai på tisdag efter jobbet. Då ska gatan i alla fall vara vårstädad och fin! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0