HELL YEAH

Sov ungefär 3 timmar för lite inatt men det gjorde tydligen inget...

Klockan 18 mötte jag upp Åse Line för att trääääääääna! Jag förstår inte hur 55 minuter styrketräning kan gå så fort och vara så kul. Att träna med PT är den bästa investeringen jag gjort på länge!



Det var väldigt mycket folk på gymmet idag så vi fick sicksacka oss fram mellan maskinerna och övningarna. Det blev inte helt som min PT tänkt sig men vi fick till ett superbra pass ändå. 

Vi startade med axlar, armar och baksida rygg på en maskin. Sen skulle jag hoppa explosivt så långt fram jag kunde och skutta 3 hopp tillbaka, guuuud vad pulshöjade och jobbigt det var! Sen mina bakvända armhävningar som jag äntligen börjar bli bra på.  Allt detta x3!!

Sen fick jag gå lös med boxningshandskarna på Åse Line. Flera olika övningar och kombinationer körde vi samt en höft och korsryggs övning.

Upp på övervåningen för att köra marklyft, min teknink börjar tydligen förbättras där också. De där jäkla axlarna är svåra att hålla på plats... 5 kilo extra på var sida körde vi.

TRX-banden fick ett besök även denna gång. Överkroppsövningen som vi brukar köra samt en ben och balansövning. Knäböj på bosuboll med medicinboll som extra tyngd. Medicinbollen fick också vara med på en magövning. 

Avslutningsvis körde vi höft och korsryggsövningen en gång till. 

Jag måste erkänna att jag är lite kär i min PT för det är så GALET KUL och utvecklande att få träna på det här sättet. Jag lär mig massor varje vecka!

Efteråt kände jag mig fortfarande pigg så jag tog 35 minuter på crosstrainern innan jag glatt skuttade hemåt. Nu är en omelett förtären och jag har duschat och smörjt in mig. Mår som en prinsessa just nu! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0