Kan själv

Idag körde jag ett styrkepass helt själv...

Jag har inga problem med att gå till gymmet ensam men innan jag började träna med Åse Line så hade jag aldrig ställt mig bland "de stora grabbarna" för att köra styrka. Det var dock precis vad jag gjorde idag. Efter uppvärmingen på roddmaskinen spatserade jag upp till träningsrummet på övre plan och slängde självsäkert på 30 kilo och startade passet med ett set med benböj. Det var alldeles för lätt så de resterande 3 seten höjde jag till 40 kilo.


Benböj

Jag fortsatte med 10 armhävningar, på tå såklart och en ben/balansövning, 2 set av dessa. Sen använde jag mig av TRX-banden, överkroppsövning x3 och benövning x2. Min hatövning, sneda plankan blev avverkad samt en medicinbollsövning och "rumplyft". Jag gillar verkligen inte att träna mage men jag förstår juh att det är ett måste. Jag avslutade med korsryggsrullning med 6 kiloshantel i händerna. 


TRX band

Idag hade jag inte all tid i världen så passet blev ganska snabbt och kort, men bättre lite än ingeting alls. Det känns så jäkla bra att jag känner mig säker på min teknik och att jag inte kommer att skada mig själv eller bli feltränad. Jag är nöjd med veckans andra styrkepass!! =)


Kommentarer
Postat av: moa hedblom

hej! har veckans blogg tävling på bloggen!

kika in och va med vettja ? :)



S A K N A R D I G ! :(

http://mooahedblom.blogg.se/2012/march/t-a-v-l-i-n-g.html

2012-03-29 @ 20:18:33
URL: http://mooahedblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0