Vilken dag

Idag skulle jag ha haft pulsklockan på mig på jobbet!

Startade som jag skrev tidigare med en timmes morgenmøte, det pratades endel om statistik och om kundaftonen som CC Vest ska ha på torsdag. Vi var klar en kvart tidigare än vi brukar men jag gick direkt upp till butiken och satte igång med dagens sysslor. Startade kaffebryggaren och kokade te, moppade golvet och satte ut alla varor på sin rätta plats. Jag kände att jag hade bra med energi så jag satte igång att komprimera i hyllorna och försökte ordna mer plats åt påskgodiset. Ja, vi har juh börjat med påsken redan.

Innan Victoria hade kommit fick jag en fullastad pall med godis, bland annat 60 kartonger med skumma hönor (skumhöns alltså).  60 (!!!) kartonger!!! Det var bara att avbryta i min hyllstädning och sätta igång. När jag fått in varorna bakom disken och tar fram packsedeln så ser jag att det inte står några priser, suck!! Jag fortsatte med komprimerandet och när Victoria kom efter en liten stund ringde jag och bad leverantören att faxa priserna. När jag skulle gå och hämta faxen som kommer till informationen så har Thorbjørn som jobbar där en vän på besök inne hos sig. Vännen håller i en bebis och jag vet inte vad jag gör men jag får väl nått fånigt uttryck samtidigt som jag säger "men åh", varpå den här mannen räcker över sin son till mig. "Du kan få ham, hvis du stanser i Norge" säger Thorbjørn och jag var nära på att springa iväg och kidnappa den här lilla gullplutten på en gång. Herregud, jag blir juh sugen på barn bara jag går förbi en barnvagn, gissa om det ryckte i äggstockarna nu! HAHA! Jag lämnade i alla fall tillbaka pojken till sin pappa och fick mitt fax. Tillbaka till verkligheten, jobbet!!

Jag räknade ut pris på varorna och åt en snabb lunch. Den blev avbruten när nästa leverans kom, påskägg! De kommer i så sjukt stora kartonger, tur att de inte är tunga... 2 vändor ner på lagret med dem och sedan 2 vändor ut till sopstationen med all papp, plast och sopor. Prismärka, väga, räkna, packetera och få ut varor, fullt ös medvetslös på Smageriet idag!

När jag gick såg det ändå helt okej ut, allt var långtifrån klart men jag och Vic jobbade på bra idag! =) 

Nu är jag trött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0