Finns det tigrar under sängen

Igår var det teaterdags igen!

Det var elever från Slottegymnasiets sceniskt musikproject som spelade upp sin pjäs "Finns det tigrar under sängen" som dem jobbat med under två terminer. Det var en riktigt bra teater och jag fick flertal gånger goosebumps (så mycket bättre ord än gåshud) när eleverna inte bara spelade teater utan sjöng, dansade och var asgrymma!

Jag hade själv sceniskt som induviduellt val alla mina 3 år på gymnasiet plus att jag sedan tidigare spelat 3 pjäser med barnteater för PO Andersson, regissören och manusförfattaren. Att spela teater är inte bara kul, det är otroligt givande också. Man utvecklas som person, törs kliva utanför sin "comfort zone" och man lär sig massor om sig själv.

Sen träffar man vänner också. Kattis och jag träffades under "The last concert", vi gick 2an på gymnasiet, jag Samhälle kultur och hon Estetisk teater. Varje onsdag, var skolvecka så var vi 2 timmar i aulan och repade teater. Vi hejjade knappt på varandra under hela det här året. På avslutningsfesten frågade hon om jag kunde hjälpa henne att borsta hennes hår, sen dess är vi vänner. Det är 9 år sedan och vi är fortfarande riktigt bra vänner. ♥


Finns det tigrar under sängen

Kommentarer
Postat av: carro

Åh, vad synd de inte spelar nu, kommande vecka. Hade också velat se!

2012-05-13 @ 19:27:49
URL: http://myway.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0