Promenad + frukost

Som vanligt kommer Pennie och väcker en på morgonen.

Då har hon så mycket energi att hon nästan inte vet vart hon ska ta vägen och hon vill ut på promenad. Idag startade jag med en greendrink och kaffe innan vi begav oss. Varvet runt kyrksjön är helt perfekt som morgonrunda, hemifrån och tillbaka tar det ca 50 minuter. Det brukar ta lite längre tid för oss eftersom vi stannar och släpper Pennie så hon får springa av sig lite på en av de stora gräsplättarna. 

Nu är vi hemkommen och jag har ätit min frukost, smoothie och en halv grape. Jag äter fortfarande inte gluten, laktos eller socker men planerar att börja föra in i lite mjölkprodukter och eventuellt nån knäckebrödskiva snart. Jag saknar kesella och keso lite men inte alls så mycket som jag trodde. Igår lyfte jag på locket till en kakburk här hemma, däri låg det mammas variant på mazzarinkaka. Den är supergod, men jag hade faktiskt ingen lust alls att äta den, det räckte med att lukta.


Smoothie och grape är namnam!

Det jag längtar mest efter är att träna. Alltså inte promenader och styrka hemma i vardagsrummet utan att köra slut på sig själv. Lasta på vikter så att man knappt orkar sista repetitionen, GE MIG! Det är omöjligt eftersom jag inte har tillgång till något gym just nu, jag får helt enkelt smøre meg med tålmodighet som man säger i Norge. Det jag KAN göra är att ge mig iväg på en löptur och det SKA jag göra. Idag har jag stenhårda ben och träningsvärk enda från vaderna och upp i höften efter ridningen, men det kan ske att jag trotsar det och ger mig iväg ändå! ;)


Gårdagens middag! Favorit i repris, avocado fylld med kalkonröra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0