Hallon- & blåbärspaj

Jag och Krister åt upp hela den här pajen ikväll, så god var den!

(Jag gillar INTE att ta kort med blixt, speciellt inte på mat, men det var så mörkt nere i gillerstugan så i det här inlägget får det bli så i alla fall.)


Jag lagade köttfärssfyllda paprikor till middag åt oss ikväll (recept på dem kommer imorgon). Det gick så fort att jag helt plötsligt hade massor med tid över innan Krister skulle komma. Så då slängde jag ihop den här gluten- och sockerfria pajen, det gick verkligen galet fort och lätt. Löjligt lätt....

Jag modifierade om ett recept som jag hittade i GI&hälsa nr 10:
Jag smälte 100 g smör, blandande ner 2 dl mandelmjöl, 1 dl stevia strö och 1 ägg. Sen hällde jag röran i en liten pajform (ca 20 cm i diameter, dubbla satsen om du ska göra en fullstor paj).
Sen tog jag ca 2 dl hallon och blåbär som jag strödde på röran.
Mixa 3 dadlar med 1 dl blandade nötter och fördela nöthacket över bären.
Avsluta med att strö lite müsli på.
In i ugnen ca 25-30 minuter.
Servera med vispad grädde med vaniljpulver (inte vaniljsocker) i!


När vi moffat i oss hela pajen så vibrerade Kristers telefon och han fick reda på att han var uppsatt på jobb på stadt ikväll. Som tur var så hade han med sig vaktkläderna hit, han ska jobba imorgon också. Han fick helt enkelt igonrera matkoman och klä på sig för att sen sticka iväg och jobba. Som jag sa till honom, vi hinner i alla fall inte tröttna på varandra... ;) Men han får mycket hellre jobba varje helg för min del än att inte ha något att göra. Jag är en person som behöver mycket egentid och jag är jätteglad för att han har både jobb och intressen. Runt halv 4 kommer han komma inkrypandes under täcket inatt. Jag längtar!


Kommentarer
Postat av: M

mums!
älskar din blogg :)
keep it up, gurl!!

Svar: Tack! =)Fortsätt kämpa du med! <3
Madde

2012-09-14 @ 23:28:25
URL: http://deadpassive.blogspot.com
Postat av: Annie

Med eller utan blixt så det det ljuvligt gott ut i alla fall:)

2012-09-17 @ 21:30:32
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0